آخرین خبرارتباطات

مهم‌ترین تکلیف وزارت ارتباطات در برگزاری انتخابات

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس که قرار است در برخی حوزه‌ها به صورت الکترونیکی برگزار شود، مکلف شده زیرساخت‌های ارتباطی لازم را فراهم کند.

به گزارش ماد، در بسیاری از کشورهای دنیا اغلب فرآیندهای انتخاباتی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود اما همچنان اخذ و شمارش آرا با استفاده از کاغذ انجام می‌شود.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار است در تاریخ ۱۱ اسفندماه سال جاری برگزار شود و وزارت کشور موظف شده تا در حداقل یک هشتم حوزه‌های دارای تعدد کرسی مجلس، انتخابات را به صورت کاملاً الکترونیکی برگزار کند. از جمله مزیت‌های الکترونیکی شدن انتخابات می‌توان به کاهش هزینه‌های انتخاباتی و افزایش دقت و سرعت عمل فرآیند انتخابات اشاره کرد؛ در این راستا طبق گفته مسئولان ۲۰ درصد از انتخابات امسال قرار است به شکل الکترونیک برگزار شود.

چندی پیش فرماندار تهران در گفت‌وگویی با اشاره به نزدیکی انتخابات، اعلام کرد در این دوره، امکان برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی در تهران وجود دارد؛ صندوق‌های رای الکترونیکی از امنیت بالایی برخوردارند و ما برای اولین بار انتخابات هیئت اجرایی تهران را با استفاده از صندوق الکترونیکی انجام دادیم. بنابراین در تعدادی از شعب حتما امکان رای‌گیری به صورت الکترونیک وجود خواهد داشت، اما این موضوع در گرو تایید نهایی از سوی شورای محترم نگهبان خواهد بود.

موضوعی که استاندار تهران به آن اشاره کرده و گفته است انتخابات الکترونیکی طبق قانون یک هشتم حوزه‌هایی که بیش از یک نماینده دارند باید الکترونیکی برگزار شود که در استان تهران این آمادگی کامل وجود دارد تا انتخابات با سرعت بیشتری برگزار شود. البته در کنار وجود ظرفیت لازم برای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی در تهران، قرار است که انتخابات مجلس در چهار حوزه انتخابیه قم، رشت و خمام، آبادان و ملایر هم به صورت الکترونیکی برگزار شود.

در کنار همه تدابیر در نظر گرفته شده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هم برای برگزاری انتخابات الکترونیکی مجلس مکلف به انجام اقداماتی شده است. عیسی زارع پور- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- اخیرا درباره این موضوع توضیح داد: یکی از وظایفی که به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سپرده شد زیرساخت‌های ارتباطی است که تلاش می‌شود در روز برگزاری انتخابات زیرساخت‌های ارتباطی کشور پایداری لازم را داشته باشند.

او تأکید کرد ان شاالله بتوانیم بحث احراز هویت بر خط و سایر سامانه‌هایی که وزارت کشور برای انتخابات دارد در شعب اخذ رأی، به صورت پایدار در دست برگزارکنندگان انتخابات باشد.

در کنار فراهم کردن زیرساخت‌های ارتباطی پنج پیام‌رسان موظف شدند در هر حوزه انتخابیه یک بستر مجازی برای تبلیغات نامزدها شکل دهند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا