آخرین خبرخبر ویژهخبر یکسیاسیسیاسی

رهبر انقلاب توجه ویژه‌ای به فعالان اقتصادی و رونق تولید دارند

فعال اقتصادی در حوزه ابزار دقیق گفت: در دیداری که با رهبر معظم انقلاب اسلامی داشتیم، ایشان نگاه ویژه‌ای به فعالان و رونق صنعت دارند و در این حوزه نکاتی ارائه کردند.

حسین مقدسی در دیدار بیش از یک هزار نفر از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی با رهبر معظم انقلاب اسلامی، اظهار داشت: هر سال رهبر معظم انقلاب دیداری با فعالان اقتصادی دارند که در آن نکاتی ارایه می‌شود که برای صنعت مفید و موثر است.

وی افزود: امسال نیز فعالان گزارشی از اقدامات خود در عرصه‌ها و حوزه‌های مختلف اقتصادی از جمله نفت، صنعت، کشاورزی و سایر موارد مطرح کردند که مورد توجه ایشان قرار گرفت.

این فعال اقتصادی در حوزه ابزار دقیق با اشاره به اینکه فعالان اقتصادی سربازان اقتصاد و صنعت این کشور هستیم، گفت: هر فردی در حوزه کاری خودش موظف است اقداماتی را که منجر به رشد و شکوفایی اقتصاد شده و یا راهکارهایی برای رونق صنعت دارد را ارایه کند.

مقدسی عنوان کرد: بنده نیز در این جلسه گزارشی ارایه و برای برندسازی موضوعاتی مطرح کردم که رهبر معظم انقلاب بر روی آن دستور ویژه رسیدگی دادند.

وی با اشاره به اینکه در کشور بیش از ۹ هزار شرکت دانش بنیان وجود دارد، بیان کرد: این شرکت‌ها با تکیه بر دانش و فناوری توانسته‌اند محصولات خوبی را تولید کنند که باید این نوع نگاه در همه حوزه‌ها ایجاد شود.

این تولیدکننده خاطرنشان کرد: در صنعت دیجیتال و ابزار دقیق هنوز برند شاخصی ایجاد نشده است و برای ایجاد برند باید چند شرکت در یکدیگر ادغام شوند تا از طریق خوشه‌سازی صنعتی ماندگار شده و به نسل‌های بعدی منتقل شوند.

مقدسی گفت: تجهیزات ابزار دقیق مخلوطی از علم شیمی، مکانیک نرم افزار است که حساس‌ترین این تجهیزات در کارخانه هی نفتی، فولادی و پتروشیمی به کار گرفته می‌شود و پر بحث اندازه‌گیری مور استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش ماد، رهبر معظم انقلاب اسلامی سه‌شنبه هفته گذشته (۱۰ بهمن) در دیدار حدود یک‌هزار نفر از فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان با اشاره به ظرفیت و توان کاملاً موثر بخش خصوصی برای تحقق اهداف کلان اقتصادی، «حمایت دولت، به‌ویژه رفع موانع فضای کسب‌ و کار» و «مسوولیت‌پذیری بخش خصوصی» را دو ضرورت مهم و زمینه‌ساز بهبود اوضاع و پیشرفت چشمگیر کشور برشمردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پس از شنیدن سخنان ۱۲ نفر از فعالان عرصه‌های تولید، پیگیری جدی دولت برای خواسته‌های مطرح شده از جمله تشکیل مجموعه‌های صنعتی چند وجهی، تأمین مالی شرکت‌های متوسط و کوچک و موضوع آبیاری نوین را خواستار شدند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا