آخرین خبرایلام

ایلام، رتبه نخست پرداخت تسهیلات ازدواج در کشور

نماینده عالی دولت دراستان ایلام گفت: ایلام رتبه‌ نخست از نظر پرداخت تسهیلات ازدواج به نسبت تعداد متقاضیان را در کشور به خود اختصاص داده است.

به گزارش ماد _ دکتر حسن بهرام‌نیا روز دوشنبه ۱۶ بهمن‌ماه در ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان ایلام، ضمن گرامی‌داشت دهه‌ی فجر، گفت: همه‌ی فرمانداران در برگزاری جلسات حوزه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، اهتمام داشته باشند و خروجی آن را اعلام کنند.

نماینده‌ عالی دولت در استان ایلام با تاکید بر افزایش کلاس‌های آموزشی پیش از ازدواج، خاطرنشان کرد: نقش مشاورین در کاهش میزان طلاق بسیار موثر است.

دکتر بهرام‌نیا اضافه کرد: در بحث ازدواج، همه‌ی مدیران و مردم برای فرهنگ‌سازی فرزندآوری بکوشند و در بحث حاکمیت نیز با قانون‌گذاری، اعتبارات فرزندآوری و ازدواج افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به فراهم شدن بسترها و مشوق‌های لازم برای فرزندآوری در استان خاطرنشان کرد: رسانه‌ها و اهالی قلم و فرهنگ و صاحبان تریبون، مشوق‌های ازدواج را بیان کنند.

نماینده‌ عالی دولت در استان ایلام ادامه داد: از نظر تجرد، آمار و ارقام اعلام شده رضایت‌بخش نیست و برای استانی که داعیه‌ی خادمی زوار عتبات عالیات را دارد، سیره‌ی ائمه‌ی معصومین را باید نصب العین قرار دهد.

دکتر بهرام‌نیا خاطرنشان کرد: فرمانداران نسبت به تشکیل جلسات در خصوص حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اقدام کنند و فرمانداری‌هایی که جلسات آن کمتر از حد نصاب است جلسات را طبق زمان‌بندی برگزار و گزارش آن را به اداره‌کل بانوان استانداری ارسال کنند‌.

وی عنوان کرد: دستگاه‌های عضو ستاد استانی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در خصوص کاهش طلاق و افزایش ازدواج و فرزندآوری و هم‌چنین کاهش تجرد اقدام کنند و اقدامات و گزارشات را مستمر به دبیرخانه‌ی ستاد ارسال کنند.

استاندار ایلام با تاکید بر رعایت همه‌ی قوانین حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، گفت: مدیران در ایجاد مهدکودک و اتاق مادر در ادارات اهتمام داشته باشد که در این صورت بهره‌وری کار بالا می‌رود و سرمایه‌گذاری برای نسل جدیدی است که هوش‌مندانه باید این کشور را مدیریت کنند.

وی به نقش مشاورین خانواده در کاهش میزان ازدواج نیز گریزی زد و گفت: نقش مشاورین در کاهش میزان طلاق بسیار موثر است و باید تعداد مشاورین این حوزه افزایش یابد.

استاندار ایلام در ادامه از مردم و رسانه‌ها خواست مروج ازدواج آسان باشند و در این خصوص فرهنگ‌سازی کنند ، ضمن آنکه مدیران نیز باید در تسهیل فرآیند دورکاری  و اعطای مرخصی زایمان و دیگر قوانین حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اهتمام ویژه داشته باشند.

وی در پایان به مدیران برای برنامه‌ریزی و اقدامات مقتضی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.

براساس این گزارش، در این نشست اعلام شد تا پایان آذرماه ۱۴۰۲ استان ایلام رتبه‌ی نخست کشور از نظر پرداخت تسهیلات ازدواج به نسبت متقاضیان در کشور را به خود اختصاص داده است و تسهیلات به ۸۰ درصد متقاضیان پرداخت شده است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا