اخبار استان هاکرمانشاه

دوازدهمین دوره همایش حلقه‌های میانی، در کرمانشاه آغاز شد.

دوازدهمین دوره همایش حلقه های میانی با حضور جمع کثیری از نخبگان فرهنگی و سیاسی در سالن حوزه هنری کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش ماد _ رضا فرخشاهی در این همایش  با بیان اینکه فرایند شایسته گزینی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از تاکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب اسلامی است گفت: استفاده از ظرفیت انقلاب، قانون اساسی و استقلال کشور برای ارائه الگوهای نوین حکمرانی ضروری است .

 

وی عنوان کرد : اکنون ما در جامعه مدرن به سر می‌بریم و به سبب آن نیازمند مدل‌های جدید حکمرانی مردم‌سالارانه و برجسته کردن نقش مردم در تحقق اهداف والای انقلاب اسلامی است.

 

فرخشاهی با بیان اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب، امام خامنه ای، فرمان شکل‌گیری حلقه‌های میانی مدل حکمرانی سنتی را تغییر دادند افزود: در چهل‌سال اول انقلاب حکمرانی بیشتر مبتنی بر نقش احزاب و گروه‌های سیاسی رقم می خورد، درحالی که در چهل‌سال دوم، حکمرانی مبتنی بر برجسته کردن نقش حلقه های میانی است.

 

وی اظهار کرد: نقش حلقه های میانی ؛ دستیابی مردم به جامعه و دولت اسلامی و رسیدن به تمدن نوین اسلامی خواهد بود بنابراین جهت استفاده از این فرصت بی نظیر برای اولین بار مدل حلقه میانی تخصصی تصمیم ساز توسط دانشگاهیان، روحانیون و صاحب‌نظران سیاسی اجتماعی و اقتصادی و با نشان “تمدن سازان جوان” و با هدف تحول در مدیریت و حکمرانی استان کرمانشاه راه اندازی شد.

 

دبیر ستاد مردمی حلقه های میانی یادآور شد: برای استفاده از ظرفیت حلقه های میانی و حکمرانی مردم سالارانه سندی بابیانیه چشم انداز، بیانیه ماموریت، راهبرد، ارزش های محوری تدوین شده است که می تواند با رویکرد علمی و فراجناحی هم افزایی لازم را در بین دغدغه مندان استان بوجود آورد تا کرمانشاه به جایگاه والای خود در سطح کشور برسد.

 

وی خاطرنشان کرد: یکی از بخش‌های مهم این سند تدوین فرایند شایسته گزینی برای تحول در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی است که می تواند با استفاده از خرد جمعی، تخصص دانشگاهیان و تجربه بالای خبرگان، خطای پذیرش افراد نالایق و خطای رد کردن افراد توانمند را در انتخابات مجلس شورای اسلامی کاهش دهد.

 

وی گفت: به‌ واسطه فرایند شایسته گزینی، ابتدا مدراک و رزومه کاندیداها صحت سنجی می شود و پس از ثبت اموال و دارایی‌های منقول و غیر منقول شایستگی های ادراکی کاندیداها مورد ارزیابی قرار می گیرد و نفرات برگزیده به آزمون های تخصصی معرفی می شوند و در پایان و با رأی گیری مردمی کاندیداهای برتر مشخص خواهند شد.

 

وی با بیان اینکه با انتشار فراخوان عمومی از همه داوطلبان تایید صلاحیت شده جهت حضور در این فرآیند شایسته گزینی دعوت به عمل آمده است، عنوان کرد: تاکنون 15 نفر از کاندیداهای تائید شده در این فرایند علمی ثبت نام کرده اند و از این تعداد 9 نامزد به مرحله بعد راه یافته اند.

 

وی در ادامه مهمترین دستاورد این اقدام علمی، فرهنگی و سیاسی را ارائه تصویری از کرمانشاهی مدرن در بین مردم جهان بیان نمود که می تواند ضمن کمک به تمدن سازی، اعتماد لازم را برای سرمایه گذاران ایجاد کند.

 

فرخشاهی در پایان ضمن تشکر از همه اعضای هیات علمی دانشگاه ها و صاحبنظران علمی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی خاطر نشان کرد: کسانی که در راستای مسولیت پذیری اجتماعی، دانشگاهی و انقلابی خود به خلق این رویداد تمدن ساز کمک کرده اند نقش عظیمی را در منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تشکل حلقه های میانی و آگاه سازی مردم برعهده دارند .

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا