آخرین خبرآذربایجان غربی

استاندار آذربایجان غربی:
ارتقای شاخص های گمرکی و اقتصادی در دستور کار است

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به سابقه تاریخی این استان در حوزه کریدورهای تجاری، گفت: ۲۵ درصد پایانه‌های مرزی و بیشترین گمرکات کشور در آذربایجان‌غربی بوده و این استان در مسیر کریدورهای بین‌المللی قرار دارد که با توسعه راه‌های مواصلاتی منتهی به مرزها، به دنبال ارتقای شاخص‌های گمرکی و اقتصادی منطقه هستیم.

به گزارش ماد _ محمدصادق معتمدیان امروز در بین الصلاتین نماز جمعه ارومیه با اشاره به استقرار امنیت پایدار در ایران اسلامی، بیان داشت: امروز سنگرهای دفاعی کشورمان به سواحل دریای مدیترانه گسترش یافته و این امر بیانگر نقش کلیدی جمهوری اسلامی در خاورمیانه و قدرت جبهه مقاومت در منطقه است.

 

وی همچنین به رویکرد دولت سیزدهم درخصوص توسعه شاخص‌های هر استان براساس ظرفیت‌های آن منطقه نیزگریزی زد و گفت: خدمتگزاران ایران اسلامی در آذربایجان‌غربی در دو سال گذشته در راستای محرومیت‌زدایی، جبران عقب‌افتادگی ها و توسعه متوازن استان، گام‌های بلندی در حوزه تامین زیرساخت‌ها و ارتقای شاخص‌های اقتصادی و اشتغال برداشته‌اند.

 

استاندار آذربایجان‌غربی در ادامه به تبدیل شدن این استان به یکی از قطب‌های معدنی کشور اشاره کرد و افزود: امروز با تمرکز بر معادن استان و توسعه این بخش، آذربایجان‌غربی یکی از ثروتمندترین استان‌ها در این حوزه محسوب‌ شده و زمینه برای تحولات اقتصادی در منطقه فراهم شده است.

 

معتمدیان اضافه کرد: ۲۵ درصد پایانه‌های مرزی و بیشترین گمرکات کشور در این استان بوده و آذربایجان‌غربی در مسیر کریدورهای بین‌المللی قرار دارد که با توسعه راه‌های مواصلاتی منتهی به مرزها، به دنبال ارتقای شاخص‌های گمرکی و اقتصادی منطقه هستیم.

 

وی با اشاره به ارائه خدمات حداکثری به مردم در دولت سیزدهم،ادامه داد : در دو سال گذشته شاهد گازرسانی به ۵۶۲ روستا و اتصال ۴۱۲ روستا به شبکه اینترنت بودیم و به زودی تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به این شبکه متصل خواهند شد.

 

استاندار آذربایجان‌غربی به بهره‌برداری از ۷۹۳ کلاس درس جدید در دهه فجر امسال نیز اشاره کرد و یادآور شد: همچنین در حوزه سلامت، رویکرد دولت سیزدهم توسعه حوزه بهداشت و درمان آذربایجان‌غربی بوده و از این رو شاهد افتتاح بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های متعدد در سطح استان هستیم.

 

معتمدیان همچنین با بیان اینکه آذربایجان‌غربی امروز پایگاه بزرگ راه‌سازی شده، تصریح کرد: یکی از محورهای توسعه استان توجه به راه‌ها بوده و برنامه‌های ویژه‌ای در این خصوص در حال اجرا بوده و شاهد تحول بزرگی در حوزه راه‌های مواصلاتی آذربایجان‌غربی هستیم.

 

وی در ادامه از آغاز عملیات اجرایی پروژه منطقه ویژه اقتصادی ارومیه – سرو خبر داد و اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی ارومیه – سرو با توجه به برخورداری از زیرساخت‌های لازم، زمینه را برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ و رشد و پیشرفت حوزه اقتصادی استان فراهم خواهد کرد.

 

استاندار آذربایجان‌غربی به تهیه طرح جامع شهر ارومیه نیز اشاره کرد و افزود: با تامین منابع ملی، سند جامع ترافیک شهر ارومیه نیز در دست مطالعه و بروزرسانی بوده و با اهتمام همه‌جانبه دستگاه‌های اجرایی و مدیریت شهری، حوزه حمل و نقل عمومی این شهر با سیستم‌های مدرن توسعه خواهد یافت.

 

معتمدیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت برگزاری باشکوه انتخابات پیش رو گفت : امنیت انتخابات، مشارکت حداکثری، سلامت انتخابات و رقابت استوار، چهار رکن اصلی انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات مجلس خبرگان رهبری در ۱۱ اسفند است.

 

وی در پایان با تاکید بر صیانت از آرای مردم، خاطر نشان کرد: مردم با مشارکت حداکثری در این انتخابات، ضمن تعیین سرنوشت خویش، مجلسی قدرتمند را روی کار خواهند آورد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا