گردشگری

دبیرکل سازمان گردشگری ملل متحد؛
لغو روادید برای ۳۳ کشور منجر به رشد گردشگری ایران می‌شود

– دبیرکل سازمان گردشگری ملل متحد با اشاره به اینکه گردشگران ایران ۵ درصد بیشتر از زمان مشابه قبل از شیوع کرونا رشد داشته است، گفت: لغو روادید ایران برای گردشگران ۳۳ کشور پیشرفتی بزرگ برای گشودن درهای ایران و رشد گردشگری است.

به گزارش ماد، زوراب پولولیکاشویلی دبیرکل سازمان گردشگری ملل متحد (UN TOURISM) روز دوشنبه -۲۳ بهمن ماه- در مراسم افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران با ابراز خوشحالی از حضور دوباره در ایران بیان کرد: امروز برای استقبال از یک ضیافت پرشور گرد هم آمده‌ایم؛ آخرین آمار سازمان گردشگری ملل متحد امیدوارکننده است؛ آمار گردشگری جهان به ۸۴ درصد قبل از شیوع کرونا رسیده است و گردشگری جهان در مسیر بازیابی قرار دارد؛ در دسامبر و اکتبر میزان گردشگران ایران ۵ درصد بیشتر از زمان مشابه قبل از شیوع کرونا بوده است که جای خوشحالی دارد.

پولولیکاشویلی با اشاره به لغو روادید ایران با ۳۳ کشور این رویکرد را پیشرفتی بزرگ در راستای گشودن درهای ایران و رشد گردشگری کشور عنوان و ابراز امیدواری کرد که به ترویج و تقویت تبادلات فرهنگی و همکاری‌های اقتصادی منجر شود.

وی برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران را فرصتی مناسب دانست که با امید و عزمی راسخ به آینده گردشگری کشور نگاه کنیم و افزود: گردشگری رکن اقتصادی و اشتغال است؛ ایران با فرهنگ و تمدنی غنی و جاذبه‌های بسیار پذیرای گردشگران از سراسر جهان است. گردشگری موجب ترویج همبستگی می‌شود و ایران محل زندگی اقوام مختلف بوده است.

پولولیکاشویلی با تبریک انتخاب کندوان به‌عنوان یکی از بهترین روستاهای جهان افزود:روستاهای بسیاری در ایران ظرفیت جهانی شدن را دارند و ما برای کمک به این روستاها آماده هستیم.

,d این نمایشگاه را فضایی برای ارائه ایده‌ها و همکاری‌ها عنوان و ابراز امیدواری کرد که گردشگری جهانیان را به یکدیگر نزدیک‌تر کند.

دبیرکل سازمان گردشگری ملل متحد با تشکر برای مشارکت در فعالیت‌ها و برنامه‌ها افزود: قدردان مردم ایران برای صمیمیت‌شان هستم. ما با هم می‌توانیم آینده خوبی را برای گردشگری ایران رقم بزنیم.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا