آخرین خبرقم

آموزش به دانشجویان باید متناسب با نیاز بازار باشد

استاندارقم گفت: آموزش به دانش‌آموزان و دانشجویان این استان را باید براساس نیاز بازار متناسب‌سازی کنیم.

به گزارش ماد _  دکتر سید محمد آقا میری در چهارمین جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان قم که  با حضور سید صولت مرتضوی وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، بیان داشت: درحال حاضر ۱۶۰ هزار دانشجو در قم مشغول تحصیل هستند که باید برای بخش عمده از آنان شغل ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: علاوه بر آموزش مبتنی بر نیاز بازار، نکته دیگر مهمی که باید در دستور کار قرار گیرد موضوع اعتماد به نفس دانشجویان است.

استاندار قم افزود: امروز برخی از دانشجویان فارغ التحصیل برای ورود به بازار کار اعتماد به نفس لازم را ندارند، ما باید با برنامه‌ریزی مناسب کاری کنیم آنان بر توانایی‌های خود ایمان داشته باشند.

دکترآقامیری اظهار داشت: پیشنهاد بنده در این حوزه، طرح ایجاد مراکز کارورزی در دانشگاه‌ها برای دانشجویان است که افراد بعد از فارغ التحصیلی به این مراکز مراجعه کرده و در مدت زمان مشخصی کارهای عملیاتی را تجربه ‌کنند.

وی همچنین دراین جلسه با اشاره به وضعیت اشتغال استان بیان کرد: آمار و ارقام اشتغال در قم وضعیت مناسبی داشته و باتوجه به وجود واحدهای تولیدی گوناگون در استان، افراد جویای کار به سمت این واحدها می‌روند.

نماینده عالی دولت در استان قم یادآور شد: توسعه کسب و کارهای خرد و خانگی بخش مهم دیگری است که باعث افزایش آمار اشتغال در استان شده‌است.

دکتر آقامیری در پایان گفت: مدیریت استان قم توسعه کسب و کارهای خرد و خانگی را در دستور کارخود قرار داده و آمادگی همکاری لازم در این زمینه با وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی را دارد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا