آخرین خبرپزشکیخبر ویژهخبر یک

دعوت از وزرای بهداشت منطقه و جهان برای شرکت در همایش پوشش همگانی سلامت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان در اجلاس بین‌المللی کیفیت و ایمنی مراقبت‌های بهداشتی و درمانی که در دوحه قطر در حال برگزاری است، از وزرای بهداشت کشورهای منطقه و جهان دعوت کرد تا در «همایش بین‌المللی پوشش همگانی سلامت» طی روزهای ۱۵ و ۱۶ اسفند در تهران حضور یابند.

به گزارش ماد از وبدا، بهرام عین اللهی در حاشیه این اجلاس در جمع خبرنگاران گفت: جمهوری اسلامی ایران طرح «سلامت خانواده» را به عنوان راهکاری ریشه‌ای و اساسی برای سلامت جوامع در مقیاس بین‌المللی مطرح کرده و از وزرای بهداشت سایر کشورها برای حضور در این همایش که ۱۵ و ۱۶ اسفند ماه جاری در تهران برگزار خواهد شد، دعوت می‌کند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران تجارب بسیار ارزنده‌ای در حوزه پیشگیری دارد و از کشورهای سرآمد جهان در این زمینه است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه هیات ایرانی، متشکل از کارشناسان خبره بهداشتی، درمانی و بین‌المللی در این اجلاس سه روزه حضور فعالی خواهد داشت، اضافه کرد: وزرای بهداشت کشورهای مختلف تجربه‌های کشور خود در زمینه موضوع همایش را ارائه کرده و با سایر کشورها به اشتراک خواهند گذاشت.

عین‌اللهی خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه‌های تخصصی از دیگر برنامه‌های اجلاس بین المللی پوشش همگانی سلامت است که در آنها در زمینه ایمنی بیماران، درمان‌ها و پیشگیری از عوارض بیماری‌ها تبادل نظر خواهد شد.
وی تاکید کرد: دیپلماسی سلامت و ارتباط با وزرا، مسئولان، کارشناسان و بازارهای جهانی سلامت در دولت مردمی از موضوعات اولویت‌داری است که همواره پیگیری شده و حضور هر چه پررنگ‌تر ایران در بازارهای منطقه‌ای و جهانی با صادرات محصولات دارویی و تجهیزات پزشکی کشور تحقق یافته است.

وزیر بهداشت یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران با توسعه گردشگری سلامت و افزایش مراکزی که گردشگر سلامت می‌پذیرند، پذیرای بیماران از کشورهای منطقه و بسیاری از کشورهای جهان است.

اجلاس «کیفیت و ایمنی مراقبت‌های بهداشت و درمان» از دوم تا ششم اسفند به دعوت دکتر حنان الکواری، وزیر بهداشت قطر و با حضور شماری از وزرای بهداشت کشورهای منطقه و جهان در دوحه در حال برگزاری است

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا