آخرین خبرکرمانشاهکرمانشاه

رییس هیات بازرسی انتخابات استان:
۱۶۷۰ بازرس، انتخابات کرمانشاه را رصد می‌کنند

رییس هیات بازرسی انتخابات استان کرمانشاه از نظارت ۱۶۷۰ بازرس بر انتخابات یازدهم اسفند خبر داد و گفت: در این دوره انتخابات به ازای هر شعبه یک بازرس حضور داشته و فرآیند انتخابات را رصد می کند.

به گزارش ماد علی صفدری ، با بیان اینکه سه رکن نظارتی در انتخابات داریم، گفت: این سه رکن عبارتند از شورای نگهبان، ستاد انتخابات و هیات بازرسی انتخابات.

وی با اشاره به فعالیت هیات‌های بازرسی انتخابات در استان های مختلف، گفت: در هر استان یک هیات بازرسی فعال است و به تبع آن در هر شهرستان نیز یک هیات بازرسی متناظر با آن فعالیت می کند.

صفدری با بیان اینکه هیات های بازرسی هم در امر تبلیغات زودهنگام و نیز ممنوعیت های تبلیغاتی در ایام مجاز تبلیغات فعالیت دارند، گفت: در خصوص تبلیغات زودهنگام، نظارت ها صورت گرفته و گزارش آنها به نهادهای مربوطه ارسال شده است، اما کار اصلی ما با شروع تبلیغات رسمی کاندیداها آغاز شده و رفتارهای تبلیغاتی کاندیداها تحت نظارت و رصد کامل بازرسان قرار دارد.

رییس هیات بازرسی استان کرمانشاه گفت: متاسفانه بعضا شاهد تخلفات تبلیغاتی از سوی کاندیداها هستیم که گزارش تمام این تخلفات به نهادهای مربوطه ارسال شده است.

وی خاطرنشان کرد: کار هیات بازرسی بحث برخورد نیست و ما تنها ناظر بوده و گزارش تخلفات را ارائه می کنیم و نهادهایی مانند مراجع قضایی و شورای نگهبان در این زمینه تصمیم گیری می کنند و این احتمال وجود دارد که به دلیل حجم بالای تخلفات یک کاندیدا، در نهایت با تصمیم شورای نگهبان صلاحیت رد شود.

صفدری در ادامه کار دیگر هیات های بازرسی انتخابات را نظارت بر اجرای درست فرآیند انتخابات عنوان و تصریح کرد: در این دوره انتخابات به ازای هر شعبه یک بازرس داریم یعنی ۱۶۷۰ بازرس در استان روند انتخابات را تحت رصد دارند.

وی افزود: همچنین به ازای هر ۱۰ تا ۲۰ بازرس هم یک سربازرس داشته و علاوه بر اینها ۱۵ بازرس ویژه هم انتخابات را تحت رصد دارند.

این مسئول خاطرنشان کرد: بازرسان در هر شعبه روند انتخابات را رصد کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف آن را سریعا به نماینده فرماندار اطلاع داده و اگر ترتیب اثر لازم صورت نگیرد، سربازرس را مطلع کرده و در نهایت به بازرس ویژه اطلاع می دهند.

وی خاطرنشان کرد: اگر ترتیب اثری در خصوص جلوگیری از تخلف صورت نگیرد، این امکان وجود دارد که تمام آرای آن شعبه باطل اعلام شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا