اجتماعی

پیش‌بینی ٨ نقطه برای ایستگاه شارژ خودروهای برقی

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: در جلساتی که با وزارت صمت در خصوص ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی داشتیم، مقرر شده تا بخش‌هایی که نیاز به ایستگاه شارژ برقی باشد را تامین کنیم.

به گزارش ماد، مصطفی رجبی مشهدی اظهار کرد: در این خصوص ٨ نقطه در تهران و سایر مناطق کشور در نظر گرفته شده که در زمینه جانمایی و تعبیه ایستگاه‌های مورد نظر، قطعا وزارت نیرو همکاری لازم را برای تامین برق آنها خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تعرفه شارژ خودروهای برقی همانند تعرفه مشترکان تجاری با نرخ کیلوواتی ٥٤٧ تومان محاسبه می‌شود، افزود: جلساتی را با وزارت صمت و همکاران در این حوزه داشتیم تا بخش‌هایی که نیاز به ایستگاه شارژ برقی باشد را تامین کنیم، در این رابطه ٨ نقطه در تهران و سایر مناطق کشور در نظر گرفته شده که قطعا وزارت نیرو همکاری لازم را برای تامین شارژ خواهد داشت.

وی با اشاره به تنوع خودروهای برقی در جهان گفت: در ایران تنوع این خودروها محدود هستند که حدود ٨٠ هزار خودرو اعم از عمومی و سواری را در بر می‌گیرد، از این تعداد نیز درخواست‌هایی برای ١٠ هزار خودرو ارائه شده و پیرو آن نیز وزارت صمت درخواست ٧ تا ٨ مگاوات تامین برق ایستگاه‌های شارژ این تعداد خودرو را ارائه کرده است که با افزایش تعداد خودروها این میزان تا ٤٠ مگاوات نیز قابل افزایش است.

مدیرعامل شرکت توانیر در عین حال تاکید کرد: تقویت زیرساخت‌های تامین برق خودروهای برقی در دستور کار قرار گرفته که با نهایی شدن آن از سوی وزارت صمت ابلاغ خواهد شد.

به گفته رجبی مشهدی، در این طرح ملاحظات تامین برق اکثر مردم که خودروی برقی نداشته، اما باید برق پایدار داشته باشند در نظر گرفته شده است تا ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی معمولا در ساعت‌هایی که حداقل بار است، قابل استفاده باشد.

مدیرعامل شرکت توانیر در ادامه با بیان این که در حال تامین زیرساخت‌های مربوط به اجرای این طرح هستیم، خاطرنشان کرد: برنامه‌هایی برای توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر داریم که عملیات اجرایی آنها آغاز شده تا در سال ١٤٠٣ از توان تولید برق این نیروگاه‌ها در شبکه برق کشور استفاده کنیم.

رجبی مشهدی که در یک گفت‌وگوی رادیویی سخن می‌گفت، تصریح کرد: وقتی از نیروگاه تجدیدپذیر برق تولید و سپس از خودروی برقی استفاده می کنیم، آلودگی هوا را مهار کرده و از سوخت‌های فسیلی به سمت نیروگاه‌های تجدیدپذیر حرکت می‌کنیم.

وی در پایان با اشاره به افزایش مصرف گاز با سرد شدن هوا، گفت: این مهم سوخت‌رسانی به نیروگاه‌ها را دچار مشکل می‌کند، از این رو به هم‌وطنان توصیه می‌شود روزهای پیش رو بیش از پیش در مصرف انرژی صرفه جویی کنند و وسایل گرمایشی را بر روی ٢١ درجه تنظیم کنند تا گازرسانی به مناطق سردسیر با افت فشار همراه نشده و تامین برق مشترکان این مناطق دچار مشکل نشود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا