آخرین خبرارتباطاتخبر ویژهخبر یک

وزیر ارتباطات مطرح کرد:
تلاش برای به سرانجام رساندن پروژه فیبرنوری تا پایان دولت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پروژه فیبر نوری در برخی کشورها هشت تا ۱۰ سال طول کشیده است اما بر اساس برنامه‌ریزی‌ها تا پایان دولت تلاش داریم این پروژه را به سرانجام برسانیم و بر همین اساس برای توسعه این طرح به ۱۰ اپراتور مجوز داده شده است.

به گزارش ماد، جلسه هم افزایی و توسعه همکاری‌های مشترک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) با حضور عیسی زارع پور-وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات-و سردار عبدالرضا عابد- فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) – و جمعی از معاونان برگزار شد. در این جلسه دو طرف ضمن تشریح ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها و مرور همکاری‌های گذشته بر توسعه همکاری‌ها مشترک و بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود تاکید کردند.

وزیر ارتباطات در بخشی از این جلسه گفت: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) از قدیم به سرعت، دقت، توانمندی و روحیه جهادی شناخته شده است و در همه حوزه‌هایی که کار به قرارگاه سپرده شده با اطمینان کار انجام شده است و این اتفاق خوبی است.

زارع پور در ادامه با تاکید بر اینکه وزارت ارتباطات حوزه کاری و ماموریت گسترده و متنوعی دارد که از اعماق اقیانوس‌ها تا فضا را شامل می‌شود، گفت: یکی از مهمترین پروژه‌های فعلی وزارت ارتباطات و دولت سیزدهم در حال حاضر پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها است که با هدف ۲۰ میلیون پوشش تا پایان دولت سیزدهم در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: این پروژه در کشورهایی با گستره جغرافیایی هشت تا ۱۰ سال طول کشیده است اما بر اساس برنامه‌ریزی‌ها تا پایان دولت تلاش داریم این پروژه را به سرانجام برسانیم و بر همین اساس برای توسعه این طرح هم به ۱۰ اپراتور مجوز داده شده است.

وزیر ارتباطات با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها ظرفیت‌های همکاری مشترک چه در حوزه عمرانی این پروژه و تسریع در حفاری‌ها به منظور فیبر کشی و داکت‌گذاری و چه در حوزه تامین تجهیزات برای اپراتورها وجود دارد.

وی افزود: در بخش های دیگر و سایر حوزه‌های ماموریتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز زمینه‌های همکاری مشترک وجود دارد به همین منظور پیشنهاد می‌شود با تشکیل کارگروه مشترک ظرفیت‌های موجود بررسی و همکاری مشترک تازه آغاز شود.

سردار عبدالرضا عابد، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) نیز در ادامه با تاکید بر اینکه قرارگاه خاتم بازوی سازندگی دولت‌ها است گفت: در حال حاضر قرارگاه خاتم بیش از ۵۰۰۰ پیمانکار بخش خصوصی را با جمعیتی بالغ بر ۱۵۰ هزار نیروی متخصص را به کار گرفته است و در حوزه‌های مختلف آماده همکاری با دولت است.

طبق اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بر این اساس در حوزه‌هایی که قرارگاه خاتم توان کمک کردن داشته باشد، شک نکنید که دریغ نخواهیم کرد و به منظور پیشبرد اهداف و برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای همکاری مشترک این آمادگی وجود دارد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا