آخرین خبرآذربایجان غربی

آذربایجان‌غربی رتبه اول تولید نهال در کشور

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه این استان رتبه نخست کشور در حوزه تولید نهال را به خود اختصاص داده است ،گفت: سالانه حدود ۲۱ میلیون نهال در آذربایجان‌غربی تولید می‌شود که ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار نهال آن توسط دولت و ۱۶ میلیون نهال نیز توسط بخش خصوصی تولید می‌شود.

به گزارش ماد _ محمدصادق معتمدیان امروز در حاشیه غرس سه اصله نهال مثمر به مناسبت روز درختکاری اظهار داشت: در سال‌های اخیر نهضت درختکاری در سطح کشور با استفاده از ظرفیت‌های دولتی و مشارکت‌های مردمی نهادینه شده است.

 

وی همچنین با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر کاشت ۳ نهال توسط هر ایرانی در طول سال، خاطرنشان کرد: کاشت نهال به یک فرهنگ عمومی در سطح کشور برای توسعه فضای سبز و جنگل‌ها تبدیل شده است.

 

استاندار آذربایجان‌غربی به مزایای درختکاری در حوزه مدیریت آلاینده‌ها و هوای پاک نیز گریزی زد و گفت: دولت سیزدهم رویکرد توسعه فضای سبز در کنار ایجاد منافع اقتصادی را برای مردم دنبال می‌کند.

 

معتمدیان همچنین از اختصاص ۷ هزار هکتار به مزارع کاشت درخت برای تولید چوب در سطح استان در طول ۲ سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: دولت سیزدهم در راستای رویکرد کاشت گیاهان دارویی و اقتصادی کردن حفاظت از منابع طبیعی، ۱۰ هزار هکتار را به کاشت بذر بومی با حمایت اداره منابع طبیعی و مشارکت مردمی، در آذربایجان‌غربی تخصیص داده است.

 

وی با بیان اینکه زیرساخت‌ها برای ایجاد نهالستان و توسعه فضای سبز استان فراهم شده، ادامه داد : سالانه حدود ۲۱ میلیون نهال در آذربایجان‌غربی تولید می‌شود که ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار نهال آن توسط دولت و ۱۶ میلیون نهال نیز توسط بخش خصوصی تولید می‌شود.

 

استاندار آذربایجان‌غربی به ضرورت ایجاد کمربند سبز در شهرهای بزرگ این استان تاکید کرد و یادآور شد: با مطالعات و شناسایی مناطق مختلف در سطح استان، اقدامات قابل توجهی در راستای ایجاد نهالستان ها و حمایت از بخش خصوصی انجام شده است.

 

معتمدیان در پایان با اشاره به تمرکز دولت بر اقدامات نرم‌افزاری برای احیای دریاچه ارومیه، تصریح کرد: رویکرد ستاد احیای دریاچه ارومیه، مدیریت کانون‌های گردوغبار با ایجاد بادشکن های طبیعی و غیرطبیعی در حاشیه این دریاچه بوده و با مطالعه ۱۰۰ هزار هکتار از مناطق مربوطه، ۷۵ هزار هکتار به مرحله اجرایی رسیده است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا