آخرین خبرانتظامی ، امنیتیخبر ویژهخبر یکسیاسیسیاسی

رزمایش مشترک ایران، روسیه و چین در دریای عمان آغاز شد

رزمایش دریایی مشترک کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴ ایران، روسیه و چین در آب های دریای عمان آغاز شد و برخی از طرح های عملیاتی آن به اجرا در آمد.

به گزارش ماد، این رزمایش مشترک که به منظور حفاظت از فعالیت‌های اقتصادی دریایی انجام می شود مرحله اصلی آن امروز (سه شنبه) آغاز شد و تا روز جمعه ادامه دارد.

در این رزمایش، یگان‌های سطحی و پروازی نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران و یگان‌های شناوری سطحی، زیر سطحی و پروازی کشورهای چین و روسیه شرکت دارند همچنین و نمایندگانی از کشورهای عمان، آذربایجان، قزاقستان، پاکستان و آفریقای جنوبی نیز حضور دارند.

رزمایش مشترک ایران، روسیه و چین در دریای عمان آغاز شد

هدف از برگزاری این رزمایش تحکیم امنیت و مبانی آن در منطقه و گسترش همکاری‌های چند جانبه میان کشورهای شرکت‌کننده و نشان‌دادن حُسن نیت و توانایی این کشورها در حمایت مشترک از صلح جهانی، امنیت دریایی و ایجاد جامعه دریایی با آینده‌ای مشترک است.

از اهداف این رزمایش می‌توان به تقویت امنیت تجارت دریایی بین‌المللی، مقابله با دزدی دریایی و تروریسم دریایی، اقدامات بشردوستانه، تبادل اطلاعات در حوزه امداد و نجات دریایی و تبادل تجربیات عملیاتی و تاکتیکی اشاره کرد.

یگان های از نیروی دریایی سپاه به استعداد ده فروند شناور سبک و سنگین 420 نفر نیرو رزمی پشتیبانی و دو فروند بالگرد در این رزمایش مشترک شرکت دارند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا