آخرین خبرقم

استاندار قم:
ملاقات های عمومی فرصتی برای بیان مسائل و مشکلات مردم و پاسخگویی مسئولان است

استاندار قم ملاقات های عمومی را فرصتی برای بیان مسائل و مشکلات مردم و پاسخگویی مسئولان عنوان کرد و گفت: مدیران استان در سال آینده علاوه بر روزهای دوشنبه، روز چهارشنبه هرهفته نیز باید با مردم بدون وقت قبلی ملاقات داشته باشند.

 

به گزارش ماد _ دکتر سیدمحمد آقامیری صبح امروز در آخرین جلسه شورای اداری استان قم در سال ۱۴۰۲ افزود: از همه مدیران استان تقاضا دارم با یک انرژی و تلاش مضاعف وارد سال جدید شده تا بتوانیم در کنار هم مشکلات مردم شریف قم را حل کنیم‌.

وی اظهار داشت: مدیران استان این را در نظر داشته باشند که در سال آینده علاوه بر روزهای دوشنبه، روز چهارشنبه هرهفته نیز باید با مردم بدون وقت قبلی ملاقات داشته باشند.

استاندار قم تاکید کرد: مدیران ما باید از قانون برای حل مشکلات مردم استفاده کنند نه اینکه با همان قانون آنان را دچار پیچ و خم اداری نمایند.

دکتر آقامیری بیان داشت: تقاضای بنده این نیست که مدیران برخلاف قانون عمل کنند، تاکید دارم که از قانون و درچهارچوب آن می‌توان به شکلی استفاده کرد تا مشکلات مردم در حوزه‌های مختلف حل شود.

استاندار قم درادامه این جلسه با بیان اینکه رسیدگی به وضعیت معیشت مردم از مهم‌ترین برنامه‌های ما در طول این مدت بوده، گفت: مدیریت استان در طول ۶ ماه اخیر نظارت‌های خود بر بازار را افزایش داده تا مانع سودجویی اخلال‌گران شود.

وی اضافه کرد: به لطف خدا و تلاش اعضای ستاد تنظیم بازار استان تورم استان از آذرماه سال‌ جاری تا پایان بهمن ماه براساس اعلام مرکز آمار ایران به صورت متوالی کاهشی بوده است.

دکتر آقامیری تشریح کرد: نرخ تورم نقطه‌ای کشور در شهریورماه سال جاری ۳۹/۵ درصد بوده اما نرخ تورم استان در شهریور ماه ۴۱/۴ درصد بوده که این نشان می‌دهد تورم قم نسبت به کشور بالاتر بوده است.

وی ادامه داد: اما با تلاش و افزایش نظارت‌هایی که در استان صورت گرفت این اقدامات نتیجه مثبتی درپی داشت و براساس آمار، تورم نقطه‌ای قم در بهمن‌ماه به ۳۳/۹ رسید که روند کاهشی را نشان می‌دهد.

استاندار قم خاطرنشان کرد: جهاد مسکن‌سازی نکته مهم دیگری است که ما در مدیریت استان نسبت به آن اهتمام جدی داریم، مسکن امروز تبدیل به نیاز اساسی مردم شده و ما در تلاش هستیم مسکن را از حالت سرمایه‌ای خارج کنیم.

وی یادآور شد: طرح نهضت ملی مسکن امروز درقم وضعیت مناسبی داشته ودر چندین سایت در سراسر استان تعریف شده که مشغول فعالیت است.

دکتر آقامیری گفت: هدف‌گذاری که صورت گرفته این است به لطف خدا از اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۳ ماهانه یک‌هزار واحد مسکن افتتاح و در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تشکر از مردم قم بابت تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات اظهار کرد: مردم انقلابی استان قم  در انتخابات اخیر به درخواست رهبر فرزانه انقلاب لبیک‌ گفته و با حضور پرشور خود برگ زرین دیگری را برای این انقلاب و نظام رقم زدند که در این راستا استان در انتخابات ۱۱ اسفندماه از لحاظ رشد و میزان مشارکت رکوردشکنی کرد.

دکتر آقامیری همچنین با اشاره به حضور پرشور مردم در جشن نیمه شعبان، بیان داشت: امسال توفیق دیگری نصیب ما مردم قم شد تا از زائران امام زمان(عج) در روز میلاد این حضرت میزبانی کنیم.

وی ادامه داد: از همه مردم و مسئولین که شرایط را به بهترین شکل ممکن آماده کرده تا زائران هیچ مشکلی نداشته باشند بسیار تشکر می‌کنم.

استاندارقم گفت: نیروهای انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی ما در استان در ماه‌های منتهی به سال روزهای شلوغ‌تری داشتند و الحمدلله با آگاهی و هوشیاری کامل تهدیدات دشمنان و معاندین را خنثی کردند که جای تقدیر دارد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا