حوادث

گروگانگیری مسلحانه در اصفهان؛ کودک ۴ ساله و دو زن نجات پ

فرمانده یگان‌ ویژه اصفهان از شناسایی و دستگیری گروگانگیر مسلح و آزادسازی دختربچه‌ ۴ ساله و دو زن جوان در کمتر از ۳ ساعت طی یک عملیات منسجم و ضربتی توسط نیروهای پلیس نوپو یگان ویژه خبر داد.

به گزارش ماد به نقل از جام جم آنلاین، سردار رضا نصیری فرمانده یگان‌های ویژه پاسداران اصفهان در تشریح جزئیات خبر گروگانگیری اظهار داشت: در پی اعلام فرماندهی انتظامی استان مبنی بر وقوع یک مورد گروگان‌گیری، بلافاصله یک تیم تخصصی از عوامل نوپو این یگان به محل اعزام و عملیات رهاسازي گروگان‌ها را آغاز کردند.
وی گفت: در بررسی اولیه مشخص شد متهم به دلیل اختلافات مالی و خانوادگی با برنامه‌ریزی قبلی اقدام به گروگان گرفتن یک دختربچه ۴ ساله و دو نفر از خانواده برادرش در منزل شخصی خود کرده و با سلاح گرم قصد آسیب رساندن به آنها را دارد.
سردار نصیری با بیان اینکه متهم با اعمال خشونت و تهدید به قتل خانواده خود باعث ایجاد رعب و وحشت برای مردم و ساکنین محله شده بود، تصریح کرد: با ورود تیم تخصصی رهایی گروگان و انجام عملیات روانی و مذاکره از اقدامات بعدی وی جلوگیری به عمل آمد.
سردار نصیری تأکید کرد: پس از انجام اقدامات فنی و تخصصی توسط عوامل حاضر در صحنه، مأموران نوپو در یک عملیات ضربتی و برق آسا بدون هیچگونه در گیری و آسیب به گروگان‌ها، گروگانگیر را خلع سلاح و دستگیر کردند.
فرمانده یگان های ویژه پاسداران اصفهان گفت: در بازرسی از مخفيگاه فرد گروگانگیر یک قبضه سلاح برنو با ۴۱ فشنگ جنگی، ۲۳ فشنگ جنگی سلاح‌ کلاشینکف و ۱۱ فشنگ سلاح وینچستر و تعدادی سلاح سرد از نوع قمه و چاقو، کشف و ضبط شد و به همراه متهم تحویل مراجع قضایی شد.

گروگانگیری مسلحانه در اصفهان؛ «نوپو» کودک ۴ ساله را نجات داد

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه یگان ویژه با اقتدار با تبهکاران و مجرمان که امنیت اجتماعی را برهم‌ میزنند، برخورد قاطع می کند و برای برقراری امنیت مردم از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد بود، خاطر‌نشان کرد: پلیس ویژه در هنگام وقوع اینگونه جرائم به سرعت وارد عمل خواهد شد و سعی دارد تا حد امکان با کمترین آسیب و درگیری و با استفاده از عملیات روانی، آرامش و امنیت را به شهروندان باز گرداند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا