آخرین خبر

استاندار بوشهر :
دانشکده انرژی هسته‌ای در دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر راه‌اندازی می‌شود

استاندار بوشهر عنوان کرد: با موافقت معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی دانشکده انرژی هسته‌ای در دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ماد _ احمد محمدی‌زاده در کنفرانس دوسالانه بین‌المللی هوش مصنوعی و علوم داده در دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر با اشاره به اینکه تصمیمات رئیس سازمان انرژی اتمی ایران جهادی و به موقع است اظهار داشت: آغاز ساخت آب‌شیرین‌کن به ظرفیت 70 هزار مترمکعب در جوار نیروگاه اتمی بوشهر با تأکیدات رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اجرایی شد و اکنون روند ساخت آن تسریع یافته است.

 

وی با بیان اینکه این آب‌شیرین‌کن تا ظرفیت 150هزار مترمکعب قابل توسعه و گسترش است افزود: علاوه بر این، ساخت 2 نیروگاه اتمی دیگر هر کدام به ظرفیت یک‌هزار و 75 مگاوات در جوار نیروگاه فعلی اتمی بوشهر در دست ساخت است که با تکمیل و بهره‌برداری از آن، تولید برق هسته‌ای به بیش از 3 هزار مگاوات افزایش می‌یابد.

 

استاندار بوشهر ساخت 2 هنرستان در حوزه فناوری هسته‌ای در بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: با موافقت رئیس سازمان انرژی اتمی ایران ساخت 2 هنرستان مرتبط با فناوری هسته‌ای در مرکز استان بوشهر ساخته و راه‌اندازی می‌شود که یکی از آنها در حال اجرا است و طراحی بعدی نیز در هنرستان حاج جاسم بوشهر برنامه‌ریزی شده است.

 

محمدی‌زاده تحول در ساختار علمی دانشگاه خلیج‌فارس در زمینه انرژی هسته‌ای را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: با شکل‌گیری یک دانشکده در این حوزه، رشته‌های مرتبط با انرژی هسته‌ای در دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر راه‌اندازی می‌شود.

 

وی گسترش و توسعه هوش مصنوعی در صنایع مختلف را مورد اشاره قرار داد و گفت: در این راستا برای تحول در بخش‌های مختلف، طراحی لازم توسط دانشجویان و جوانان بومی استان انجام شده است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا