آخرین خبرعلمی و فناوری

ساخت ایستگاه فضایی بر روی زمین

چین شبیه‌سازهایی از ایستگاه فضایی را برای انجام آزمایش ها و تست ابزارها روی زمین ساخته است.

به گزارش مادبه نقل از ساوث چاینا مورنینگ پست، طبق گزارش های موجود محققان هم اکنون نخستین عملیات های آزمایشی این پروژه را آغاز کرده اند که به نام «ایستگاه فضایی زمین» مشهور است.

شبیه سازهای ایستگاه فضایی در شهری واقع در شمال شرقی چین به نام هاربین ساخته شده اند. هدف اصلی پروژه ایجاد پلتفرمی برای انجام تحقیقات علمی روی زمین تحت شرایط قابل مقایسه با فضا است. این واحد همچنین امکان تست تجهیزات فضایی مانند قطعات ماهواره و لباس های فضانوردان را فراهم می کند.

این واحد تحقیقاتی مشابه فضا در مقایسه با آزمایشگاه های فضایی روشی ساده تر برای ارزیابی فناوری های مختلف فراهم می کند. از سوی دیگر انجام آزمایش با شبیه سازها ارزان تر و ساده تر است.

علاوه بر آن، اتاقک های متعددی در این واحد ساخته شده تا شرایط مختلف فضایی مانند ریزگرانش، میدان مغناطیسی ضعیف، اشعه های الکترومغناطیس، پلاسما و غبار فضایی را شبیه سازی کنند.

یک اتاقک شبیه سازی محیط اشعه های فضایی را تقلید می کند که شبیه ترین وضعیت نسبت به وضعیت واقعی را نشان می دهد. این اتاقک تحقیقات و آزمایش ماهواره ها و قطعات فضاپیما را تسهیل می کند.

از سوی دیگر یکی از اتاقک ها میدان مغناطیسی نزدیک به صفر را تقلید می کند که برای آزمایش ابزارهای مختلف علمی قبل از پرتاب به فضا کارآمد است.

طبق گزارش های موجود یکی از اتاقک ها نیز شرایط روی سطح ماه را تقلید می کند. این شبیه ساز ماه برای تحقیق درباره رویدادهای مختلف ماه مانند ایجاد غبار ماه به کار می رود و به فضانوردان کمک می کند تا به اطلاعات بیشتری درباره تاثیرات رگولیت ماه روی فضاپیماها، لباس های فضانوردی و فضانوردان دست یابند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا