اجتماعیکرمانشاه

استاندار کرمانشاه: *زیباسازی شهری مطالبه‌ی اصلی کرمانشاهی ها است*

بهمن امیری مقدم استاندار کرمانشاه در نشست با اعضای شورای شهر و شهردار کرمانشاه عنوان کرد: با توجه به اینکه ۵٠ درصد جمعیت استان در شهر کرمانشاه زندگی می‌کنند؛ باید روند بهبود کیفی خدمات و زیباسازی شهري به عنوان مطالبه‌ی شهروندان مدنظر قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ماد، استاندار کرمانشاه با بیان اینکه معرفی مناسب زیبایی ها و ظرفیت‌های بی‌نظیر کرمانشاهِ شهید پرور و قهرمان باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود؛ اظهار داشت: ارائه تصویر نامناسب و بد از کرمانشاه به توسعه آن لطمه زده است.

استاندار گفت: کرمانشاه شهری تاریخی و فرهنگی است و مردمانی قهرمان و مقاوم دارد و باید با همین صفت ها و خصلت های نیکو به دیگران معرفی شود تا برای حضور کارآفرینان و گردشگران نیز جذاب باشد.  

وی با تاکید بر اینکه اختلاف نظرهای کارشناسی اعضای شورا و شورا باید در جلسات تخصصی مطرح شود؛ گفت: کشاندن دامنه اختلافات به میان جامعه، مردم را دلسرد می کند و حتی اگر اختلاف جدی هم وجود داشته باشد، باید از طریق شورای حل اختلاف، حل شود. 

امیری مقدم شورای شهر را پشتوانه‌ای برای شهردار دانست و گفت: موفقیت یک شهردار در اجرای برنامه ها، در واقع موفقیت شورای شهر است و مردم توقع دارند شورا از شهردار منتخب خود پشتیبانی کند.

وی از ضرورت حمایت از کارآفرینان تاکید کرد و گفت: سرمایه گذار برای کمک به حل مشکل بیکاری جوانان این شهر آمده و همه باید او را یاری دهیم و موانع پیش رو را برداریم.

مدیر ارشد استان، داشتن شهری زیبا را یکی از مطالبات جدی مردم کرمانشاه دانست و گفت: همه مجموعه ها از جمله شهرداری، شورای شهر و اصناف باید برای زیباسازی و ایجاد یک سرزندگی و پویایی در شهر کمک کنند و بی شک تحقق این مهم موجب رضایت خاطر شهروندان و گردشگران می شود. 

وی راه اندازی مراکز تفریحی برای شهروندان را یک ضرورت دانست و گفت: متاسفانه در این زمینه کمبودهای جدی وجود دارد و شهرداری باید هر چه سریع تر با جذب سرمایه گذار توانمند، مراکز تفریحی و رفاهی مناسبی را راه اندازی کند.

وی ادامه داد: باید به آشفتگی نماها در شهر کرمانشاه پایان داده شود و تلاش کنیم شهر جلوه ای زیبا و دلپذیر داشته باشد. 

امیری مقدم افزود: ورودی های شهر باید معرف فرهنگ و تمدن غنی کرمانشاه باشند تا گردشگران در همان ابتدای ورود با تصاویر زیبا و دلپذیری از این دیار روبرو شوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر ضرورت جلوگیری از گسترش حریم شهر تاکید کرد و گفت: با مدیران دستگاه هایی که به ساخت و سازهای غیرمجاز حاشیه شهر خدماتی مانند برق، آب و گاز ارایه می دهند و زمینه تشویق این کارهای خلاف قانون را فراهم می کنند، با جدیت برخورد می کنیم.

استاندار همچنین عنوان کرد: در مجموعه های بزرگ مسکونی مانند مسکن ملی باید از همان ابتدا ساخت مجموعه های خدماتی و تفریحی و آموزشی پیش بینی شود و الا اجازه ساخت به آن ها داده نشود.

وی همچنین بر لزوم توجه مدیریت شهری بر جلب مشارکت مردم در اداره شهر و توسعه فعالیت های عمرانی و آبادانی شهری تأکید کرد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا