اقتصادیکرمانشاه

ساخت پارکینگ‌های طبقاتی توسط شهرداری یکی از مطالبات جدی شهروندان است

دکتر منوچهر فخری گفت: کمبود پارکینگ برای وسایل نقلیه، یکی از مشکلات بسیار جدی شهر کرمانشاه است و شهرداری با کمک شورای شهر، در جهت حل این مشکل، عوارض ساخت پارکینگ های طبقاتی را رایگان کند‌.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ماد، معاون عمرانی استانداری کرمانشاه در نشست بررسی عوارض کمیسیون ماده صد که با حضور مدیرکل دفتر شهری، سرپرست دفتر فنی استانداری، فرماندار کرمانشاه و دیگر مدیران عضو برگزار شد؛ اظهار کرد: شورای شهر افزایش عوارض سالیانه را برای حوزه اصناف مصوب کرده بود که با توجه به ایرادات وارده در کمیسیون تطبیق این میزان تقلیل به کمتر از سی درصد تغییر یافت .

وی تاکید کرد: هرچند بهتر بود با توجه به شرایط کرونا و مشکلات اقتصادی موجود این عوارض امسال هم دریافت نمی شد.

دکتر فخری همچنین بر ضرورت بازنگری در طرح تفصیلی شهر کرمانشاه عنوان کرد: این بازنگری هم بسترساز افزایش درآمدهای شهرداری است و هم به انجام یک برنامه ریزی بهتر برای سرمایه گذاری در حوزه ساخت و ساز کمک می کند.

وی بر ضرورت برنامه‌ریزی برای فعال شدن بخش خصوصی در حوزه ساخت و ساز تاکید کرد و گفت: رونق بخش ساخت و ساز علاوه بر افزایش اشتغال و کمک به درآمدهای شهرداری، به رونق تولیدات بخش ساختمان و خدمات این حوزه کمک می کند.

دکتر فخری یادآور شد: می‌بایستی شرایطی فراهم شود تا کارآفرینان کرمانشاهی فعال در حوزه ساخت ساز با رفع موانع موجود، سرمایه خود را در این حوزه به کار گیرند. 

وی با تاکید بر اینکه همه بخش‌ها در برخورد با تخلف اجماع دارند؛ گفت: قانون باید ملاک برخورد با تخلفات باشد و پس از تصویب هر قانون، به شکل رسمی به مردم اعلام شود‌.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه عنوان کرد: شهرداری با توجه به ایرادات مطرح شده باید پس از بررسی کارشناسی های که توسط یک کمیته انجام می شود به بازنگری در عوارض مصوب بپردازد.

وی فقدان پارکینگ کافی را یکی از مشکلات جدی شهر کرمانشاه دانست و گفت: فراهم بودن پارکینگ عمومی به میزان کافی حق شهروندان است و نباید به هیچ مجموعه تجاری و مسکونی و اداری بدون داشتن پارکینگ کافی، اجازه بهره برداری داد شود

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا