اقتصادیخودروکرمانشاه

واردات ۷۰ هزار دستگاه خودروی سواری اهرمی برای بهبود کیفیت و تعدیل قیمت‌ها چهارچرخ‌ه

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: مجلس به منظور رفع انحصار در صنعت خودروسازی و ساماندهی بازار خودرو، واردات ۷۰ هزار دستگاه خودروی سواری در سال ۱۴۰۱ را پیش‌بینی کرد. 

 

به گزارش پایگاه خبری ماد، سیدجواد حسینی کیا گفت :ملت درباره ضرورت افزایش تیراژ تولید خودروسازان، گفت: نگاه کنونی این شرکت‌ها، تکمیل خودروهای کف پارکینگ و عرضه آن‌ها به بازار است، براساس برنامه ارائه شده، برنامه بعدی خودروسازان پس از تحقق این مهم، افزایش تیراژ تولید و عرضه انبوه خودرو به بازار به منظور تامین تقاضا، تعدیل قیمت‌ها و کاهش التهابات بازار است.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی افزود:پیش بینی می شود اگر تولید سالانه خودروسازان به یک میلیون و 700 هزار دستگاه خودرو برسد، تقاضای بازار تامین خواهد شد و نیازی به تولید 3 میلیون دستگاه خودرو نیز نیست.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه هرچند برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت تولید 3 میلیون دستگاه خودرو در سال است اما تولید این تعداد خودرو ضروری نیست، اوج نیاز بازار را حدود یک میلیون و 700 دستگاه خودرو دانست.

حسینی‌کیا درباره اظهارات رئیس‌جمهور مبنی بر ضرورت رفع انحصار در صنعت خودروسازی، تصریح کرد: مجلس به منظور رفع انحصار در این صنعت و ساماندهی بازار خودرو در بودجه سال 1401، واردات 70 هزار دستگاه خودروی سواری در سال آینده را پیش‌بینی کرد.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: امیدواریم شورای نگهبان در شرایط فعلی نگاه مثبتی به واردات خودرو داشته باشد و این مصوبه را تائید کند تا گامی برای شکستن انحصار صنعت خودروسازی و انگیزه‌ای برای ارتقا کیفیت خودروهای تولیدی فراهم شود./

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا