اجتماعیکرمانشاه

استاندار كرمانشاه گفت: كاركنان را در مسير رشد و تعالي فردي و شغلي حمايت خواهيم كرد

استاندار كرمانشاه گفت: كاركنان را در مسير رشد و تعالي فردي و شغلي حمايت خواهيم كرد و انتظار داريم فرهنگ كاري اخلاق مدارانه، تعهد، مسووليت پذيري و خدمت خالصانه در دستگاه هاي اجرايي ترويج و توسعه يابد.

 

 به گزارش پايگاه خبری ماد؛ «بهمن امیری مقدم» در دومین نشست صمیمی با معاونین، مدیران کل ستادی، مشاورین و کارکنان که امروز در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد؛ اظهار کرد: نیروی انسانی دارایی و سرمایه ارزشمند هر سازمانی است که می توانند سبب تحول و تسریع در پیشبرد اهداف شوند.

 

استاندار کرمانشاه دراین دیدار صمیمی و چهره به چهره ضمن تشريح و تبيين اصول اخلاقي و اسلامي در رفتار فردي و سازماني به روایات و احادیثی از ائمه اطهار(ع) اشاره کرد و تصریح کرد: ترویج و تبیین فرهنگ کاری اخلاق مداربا تعهد، مسووليت پذيري و تكريم و احترام مي تواند سبب بهبود عملكرد سازمان و ارائه خدمات مطلوب به مراجعين شود.

 

مقام ارشد استان افزود: در دستگاه هاي اجرايي بايد احساس تكليف و مسووليت براي ترويج فريضه الهي امربه معروف و نهي از منكر نهادينه شود و كاركنان نيز در توسعه و تعميق فرهنگ فريضه مهم اقامه نمازجماعات در ادارات اهتمام جدي داشته و مسوولان نيز براي آگاهي كاركنان با آثار و بركات نماز، جایگاه فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکرو تأثیر معنویت در محیط‏ کار در گفتار و رفتار و برنامه ريزي كاري تلاش موثر داشته باشند.

 

وي گسترش شعائر معنوی اسلامی در سطح سازمان از قبیل نماز و مراسم هاي مذهبی و فرهنگي را براي گسترش معنويت در محيط كار خاطرنشان ساخت و گفت: تعالیم وآموزه‌های نظری وعملی دین بايد در برنامه هاي آموزشي و فرهنگي جايگاه ويژه اي داشته و در آموزش هاي ضمن خدمت كاركنان نيز لحاظ شود.

 

 اميري مقدم تصريح كرد: نیروی انسانی كارآمد، با اخلاص و توانمند سرمایه‌ای عظیم برای هر مجموعه‌ای است و بي شك كاركنان با تقوا، متعهد، مسووليت پذير، بانشاط، پرتحرک و اثرگذار می تواند مسیر پیشرفت و توسعه سازمان مربوطه را تسهیل و تسریع ببخشید و کیفیت خدمت به مردم را بهبود ببخشد‌.

 

وي برهمدلی، همراهی و تلاش‌شبانه روزی كاركنان برای خدمت به مردم تأكيد كرد و گفت: چگونگي خدمتگزاري به مردم يكي از شاخص هاي ارزيابي است و بايد در انتصابات دغدغه مندي و انگيزش كاركنان براي خدمت خالصانه و فداكارانه مدنظرقرار گيرد.

 

استاندار كرمانشاه برطراحي فرآيندهاي جانشين پروري و شايسته گزيني در دستگاه هاي اجرايي و استانداري تأكيد داشت و بيان كرد: كاركنان را در مسير رشد و توسعه شغلي و فردي حمايت و هدايت خواهيم كرد و حتماً از حضور جوانان انقلابي، كارآمد و داراي روحيه تلاش و جهادي در كنار مديران استفاده خواهد شد؛ زيرا اين جوانان به عنوان آينده سازان اين استان بتوانند مديراني قوي براي استان باشند.

 

 وي خطاب به كاركنان و مديران ستادي استانداري، فرمانداري ها و بخشداري ها گفت: شاخص هاي سلامت اداري، مسووليت پذيري، اخلاص و تعهد در كار براساس آموزه هاي ديني و اخلاقي بايد هميشه سرلوحه كار كاركنان باشد و خدمتگزاران در دولت مردمي بدون توجه به حاشيه ها و براساس اعتقاد و باور قلبي شبانه روزي براي خدمت به مردم كار و تلاش كنند.

 

اميري مقدم در ادامه گفت: كاركنان در سازمانها بايد با پويايي و علاقه خود را در مسير يادگيري قرار دهند و اين سازمان يادگيرنده مي تواند زمينه بروز ايده هاي خلاقانه را فراهم و طبعاً مسير رشد افراد كارآمد را تسهيل كند.

 

وي از سازماندهي و ساماندهي تخصص محور منابع انساني در استانداري خبر داد و گفت: تناسب شغل و شاغل و خدمت در جايگاه تخصصي بر اساس دانش، تجربه و آموزش هاي صورت گرفته را در دستور كار داريم، زيرا براي افزايش بهره وري بايد از نيروي تخصصي در جاي تخصصي استفاده كرد و بر اساس چارت سازماني اين نيروها را در حوزه هاي اقتصادي، عمراني، سياسي و توسعه منابع ساماندهي خواهيم كرد تا شاهد عملكرد مطلوب ستاد و صف در استان باشيم.

 

 وی افزود: در مجموعه استانداری مطمئنا نیروهای باکیفیت، بادانش، با تقوا، متخصص، تحول گرا و انقلابی وجود دارند که از قابلیت های آن‌ها استفاده خواهیم کرد و تاكنون نيز بيشترين تأكيد بررشد و ارتقاي اين كاركنان كارآمد، اخلاق مدار و توانمند بوده است.

 

امیری مقدم تأکید کرد: با تلاش شبانه روزی، همدلی و همراهی برای خدمتگزاری به مردم کوششی مستمر خواهیم داشت و بر این اساس تعهد و مسوولیت پذیری و حسن اخلاق در پیگیری امور و ارتباط با مردم بسیار مهم و با اهمیت است و به همین دلیل تأکید می شود به عنوان خادم مردم وظیفه داریم برای رفع مشکلات آنان از هیچ کوششی فروگذار نکنیم.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا