سلامتکرمانشاه

تا کنون مورد مثبت آبله میمونی در کرمانشاه گزارش نشده است  

به گزارش مادنیوز، دکتر شکیبا گفت:موارد مشکوک آبله میمونی کسانی هستند که دارای علائم بالینی از قبیل: تب، سردرد شدید، درد‌های عضلانی، کمردرد، ضعف، تورم غدد لنفاوی و بثورات پوستی باشد و همچنین فرد سابقه تماس با مورد مثبت یا مسافرت به مناطق آلوده داشته باشد.

 

وی افزود:یکی از راه‌های انتقال آبله میمونی تماس با حیوان آلوده است؛ اعم از لاشه حیوان یا حیوان زنده، همچنین تماس نزدیک با انسان آلوده به ویروس آبله میمونی هم می‌تواند منجر به انتقال این بیماری شود.

 

به گفته شکیبا این بیماری از طریق قطرات تنفسی و ذرات تنفسی، ترشحات انسان آلوده و رابطه جنسی با فرد آلوده و تماس با وسایل شخصی بیمار منتقل می‌شود.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: البته مردم نگران نباشند، نحوه ابتلا به این بیماری مانند کووید۱۹ نیست که از طریق هوا و تنفس دچار آبله میمونی شوند، بلکه فقط تماس مستقیم و خیلی خیلی نزدیک با فرد دچار بیماری و خصوصا ضایعات پوستی می‌تواند سایرین را مبتلا کند.

 

برای تشخیص آبله میمونی، مراکز سلامت که در تشخیص کرونا فعال می‌باشند، اقدامات تشخیصی رایگان انجام می‌دهند، اما لازمه آن مراجعه فرد به متخصص عفونی و معرفی نامه است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا