کرمانشاه

استاندار کرمانشاه:
مراکز فرهنگی و هنری استان دنبال هم‌افزایی باشند  

هم‌زمان با چهارمین روز از هفته هنر انقلاب اسلامی، دکتر محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه از منوچهر پروینی شاعر پیشکسوت و انقلابی به عنوان چهره برتر هنر انقلاب اسلامی استان در سال با اهدای لوح و تندیس تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار ماد ، در این مراسم که رئیس و کارکنان حوزه هنری استان هم حضور داشتند، استاندار کرمانشاه ضمن تسلیت سالروز شهادت امیرالمؤمنین(ع) و آرزوی قبولی طاعات و عبادات گفت: درزمینهٔ مباحث فرهنگی و فکری، استان کرمانشاه دارای منابع انسانی قابل‌توجهی است.

 

وی با اشاره به انجام اقدامات توسعه‌ای در کشور و کرمانشاه هم‌زمان با فعالیت دولت سیزدهم افزود: در این مدت فعالیت‌های خوبی برای دستیابی به شاخص‌های توسعه در استان انجام‌شده است.

 

صحرایی تصریح کرد: هنرمندان حوزه‌های مختلف برای دستیابی به توسعه و پیشرفت همواره در کنار سایر اقشار جامعه تلاش کرده‌اند و به این دلیل ضروری است که مجموعه‌هایی مانند حوزه هنری انقلاب اسلامی و نهادهای فرهنگی دیگر که فعالیت‌های فکری و محتوایی دارند، بیش‌ازپیش تقویت شوند تا شاهد خروجی آثار فاخر در این ارگان‌ها باشیم.

 

استاندار کرمانشاه با اشاره به این‌که حوزه هنری و تولیدات آن باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد، افزود: هنرمندان انقلاب اسلامی و چهره‌های انقلابیِ دغدغه‌مند با توجه به سند تحولی حوزه هنری استان کرمانشاه، برای هم‌افزایی در حوزه‌های مختلف فکری و فرهنگی تلاش کنند.

 

دکتر صحرایی یادآور شد: ممکن است جایگاه هسته مرکزی فکری و اندیشه‌ای در جامعه به دلایل گوناگون خیلی بروز نداشته باشد ولی با تقویت سبک زندگی قطعاً شاهد آثار مطلوبی آن خواهیم بود.

 

استاندار کرمانشاه ضمن تأکید بر جدی گرفتن فعالیت جبهه‌ای و شبکه‌ای در حوزه فرهنگ تصریح کرد: مراکز مختلف هنری و دستگاه‌های متولی فرهنگ و هنر استان باهدف هم‌افزایی باید به هم نزدیک‌تر شوند و تعامل گسترده‌ای با یکدیگر داشته باشند.

 

استاندار کرمانشاه ضمن اشاره به نیاز اصلی مجموعه‌های فکری و فرهنگی به مشارکت در فعالیت‌های تشکیلاتی گسترده خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه همان‌طور که حوزه هنری کرمانشاه به مبحث تئاتر مردمی بچه‌های مسجد ورود کرده است انتظار می‌رود دیگر نهادها نیز به‌صورت شبکه‌ای به این مقوله وارد شوند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا