کرمانشاه

استاندار کرمانشاه:
دنبال «مرتفع سازی» در مسکن ملی نیستیم

به گزارش ماد، دکتر محمدطیب صحرایی در جلسه شورای مسکن استان که پس از بازدید میدانی آخرین وضعیت طرح مسکن ملی سراج، در حاشیه این پروژه برگزار شد، از پروژه نهضت مسکن ملی به عنوان یک پروژه بزرگ یاد کرد و افزود: اگر بخواهیم این ابرپروژه را به خوبی در استان اجرایی کنیم، همه دستگاه‌های مربوطه باید پای کار باشند.

وی تصریح کرد: با اقدامات جزیره‌ای نمی توان کارهای این پروژه بزرگ را پیش برد و همه باید هماهنگ با هم برای پیشبرد این پروژه همکاری کنند.

صحرایی با تاکید بر لزوم ساخت باکیفیت مسکن در این پروژه، گفت: بسیار مهم است که واحدهای احداث شده از کیفیت لازم در ساخت برخوردار باشند.

وی افزود: در کار کیفیت، نیاز است که هزینه تمام شده واحدهای احداثی کاهش داده شود و یکی از راهکارها در این راستا ساخت واحدهای مسکن ملی در طبقات اندک است.

صحرایی گفت: هرچه تعداد طبقات کمتر باشد، تجهیزات جانبی ساختمان و سایر هزینه های اضافه مانند هزینه آسانسور حذف شده و قیمت تمام شده واحدها کاهش می‌یابد و این یعنی متقاضیان هزینه های کمتری برای صاحبخانه شدن متحمل می شوند.

وی افزود: توصیه می شود در شهرستانهایی که زمین کافی موجود است، پروژه‌های مسکن ملی در دو تا سه طبقه احداث شود.

استاندار کرمانشاه گفت: ساخت پروژه‌ها در طبقات کمتر از آسیب های اجتماعی بعدی هم پیشگیری می کند، چرا که در این پروژه‌ها افراد از نقاط مختلف و با قومیت‌ها و فرهنگ‌های مختلف قرار است ساکن شوند و هرچه تعداد خانوار در واحدها کمتر باشد، مشکلات بعدی ناشی از تفاوت‌های فرهنگی هم کمتر خواهد بود./ایسنا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا