کرمانشاه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه:
توسعه کشت نخود می بایست با در نظر گرفتن صنایع تبدیلی باشد

جشنواره ملی نخود که در اتاق بازرگانی برگزار شد، با اشاره به اهمیت کشت نخود در استان کرمانشاه گفت :از مجموع ۹۵۰ هزار هکتار اراضی استان ۷۳۰ هزار هکتار آن دیم است که طبیعتا کار کشاورزی در عرصه دیم بسیار مشکل و حائز اهمیت است.

به گزارش خبرنگار ماد، چاله چاله در ادامه با اشاره به نقش مراکز تحقیقاتی دیم استان در اقتصادی نمودن کشت های دیم گفت: رقم های نخود دیم عادل و منصور در راستای کشت مکانیزه نخود در استان کرمانشاه تولید و ترویج شده است .

وی سپس با پرداختن به جایگاه نخود استان در کشور افزود: نخود کرمانشاه رتبه نخست تولید و سطح زیر کشت کشور را در اختیار دارد و از مزایای کشت نخود می توان به اصلاح الگوی کشت ،تناوب زراعی و تثبیت ازت در خاک و… اشاره داشت.


چاله چاله در ادامه به تشریح برنامه های دو روزه جشنواره ملی نخود پرداخت و گفت: آموزش آشپزی و شیرینی پزی با نخود در بخش عمومی و برگزاری جشنواره در روستای مراد آباد روانسر بعنوان روز مزرعه و نشست های تخصصی در اتاق بازرگانی و پردیس دانشگاه رازی از جمله برنامه های این جشنواره دو روزه بحساب می آید .

وی آنگاه یکی دیگر از اهداف این جشنواره را ایجاد ارتباط بین بخش تحقیق،آموزش و اجراء و کشاورزان به حساب آورد و گفت : در زمینه انتقال دانش به عرصه های کشاورزی بویژه در اراضی دیم نیازمند ارتباط تنگاتنگ بخش های پیش گفته هستیم.

چاله چاله در پایان از همراهی اتاق بازرگانی،شورای ملی نخود و سایر دستگاه های اجرایی جهت برگزاری این جشنواره تقدیر بعمل آورد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا