کرمانشاه

شهردار کرمانشاه خبر داد:
برنامه‌های ۱۴۰۲ با جدیت در حال پیگیری است/ فعالیت شهردار شب با همراهی مدیران شهرداری

شهردار کرمانشاه گفت: برنامه‌های سال جاری شهرداری با جدیت در حال پیگیری است و جلسه کمیته درآمدی با مدیران شهرداری در همین خصوص برگزار شده است.

نادر نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار ماد، اظهار کرد: برنامه‌های سال ۱۴۰۲ شهرداری کرمانشاه در حال پیگیری است و در همین رابطه جلسه درآمدی با مدیران شهرداری برگزار و در نشست درآمدی مقرر شد با جدیت اجرای دقیق احکام و آرای کمیسیون ماده صد دنبال شود و تشکیل کمیته‌های مربوط به بند “ت” تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۲ با اولویت در دستور کار قرار گیرد.

 

وی افزود: اجرای آرای کمیسیون‌های ماده ۷۷ و پیگیری مطالبات شهرداری با قید فوریت در دستور کار مدیران شهرداری قرار گرفته و برنامه‌ریزی مناسب برای اجرا و انجام این موضوعات تدوین و ابلاغ شده است.

 

شهردار کرمانشاه خاطرنشان کرد: تأمین مالی و درآمدی شهرداری باید به درستی و با جدیت انجام شود تا بتوانیم تزریق مالی به پروژه‌های عمرانی داشته باشیم و طرح‌ها طبق زمان‌بندی اعلام شده به پایان برسد.

 

نوروزی اضافه کرد: پروژه‌های عمرانی شهرداری تماماً فعال است و تقاطع میدان سپاه با مختصری تأخیر که آن هم به دلیل سقوط جرثقیل بود و همشهریان از آنچه گذشته است، مطلع هستند، تیرماه افتتاح خواهد شد و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

 

وی با بیان اینکه تمام قطعات سگمنت در پل مسیر جنوب به شمال تقاطع غیرهمسطح میدان سپاه نصب شده است، ادامه داد: پل شمال به جنوب حدود ۶۰ درصد پیشرفت دارد و از مجموع ۹۴ سگمنت این پل، تاکنون بیش از ۶۰ سگمنت نصب شده است و مابقی نیز به سرعت و با استفاده از جرثقیل ۱۶۰ تنی طی چند روز آینده نصب خواهد شد.

 

آسفالت ۲۰ درصد معابر شهر را در دستور کار داریم

 

شهردار کرمانشاه تصریح کرد: معابر جدیدی در سطح شهر در حال احداث است که از جمله آن می‌توان به معبر شهرک ولایت، معبر زیباشهر به صادقیه، معبر شهرک امام (ره) به شهرک مهدیه و معبر انتهای محله جعفرآباد و ملاحسینی اشاره کرد که حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و در مرحله بیس‌ریزی هستند، به زودی عملیات آسفالت و جدول‌گذاری آغاز خواهد شد و دوربرگردان کرناچی در حال اجرا است که در مرحله آسفالت قرار دارد.

 

نوروزی اضافه کرد: برای سال جاری، برنامه آسفالت ۲۰ درصد معابر شهر را در دستور کار داریم که در حال اجرا است و پیش‌بینی مصرف ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تن آسفالت شده است.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر دو کارخانه آسفالت و چهار دستگاه فینشر فعال است و به زودی دو فینشر پیمانکاران نیز فعال خواهد شد، همان طوری که سال گذشته بیش از هزار کوچه و ۱۰۷ خیابان و معابر را آسفالت کردیم امسال نیز انجام آسفالت همین میزان معبر را در دست اقدام داریم و امیدواریم بتوانیم انتظارات و توقعات همشهریان عز را برآورده و موجبات رضایت آنها را فراهم کنیم.

 

شهردار کرمانشاه تاکید کرد: در بخش سرمایه‌گذاری پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشتیم و تفاهم‌نامه پروژه میلاد به امضا رسیده و در مرحله عقد قرارداد است، پروژه شهربازی پیشرفت خوبی داشته است که امیدوارم به زودی منتج به نتیجه شود تا در حوزه تفریحات و سرگرمی با توجه به نیاز شدید شهروندان اقدام مناسبی انجام گیرد.

 

در کرمانشاه شهردار شب خواهیم داشت و هر شب یک نفر از مدیران شهرداری به عنوان شهردار شب با داشتن اختیارات به فعالیت خواهد پرداخت و از سطح شهر و واحدهای عملیاتی شهرداری به ویژه در امر جمع‌آوری زباله و پاکیزگی شهر بازدید خواهد کرد تا نواقص رفع و وضعیت بهبود پیدا کند.

 

نوروزی با اشاره به روند اجرای پروژه قطار شهری، تاکید کرد: با توجه به جلسه‌ای که با حضور استاندار و فرماندار کرمانشاه و اعضای شورای اسلامی شهر تشکیل شد، بحث انتقال بخش غیرنقدی بدهی به شرکت پیمانکار اجرا و قرارگاه خاتم رفع مشکل شد؛ در حال حاضر در مرحله نقل و انتقال هستیم و پیمانکار در حال فعالیت در بخش تونل است.

 

وی اضافه کرد: امسال با تلاشی که انجام شد، ۶۰۰ میلیارد تومان در قالب اوراق مشارکت و اسناد خزانه به ادامه پروژه قطار سبک شهری کرمانشاه تزریق و جذب اعتبار شد، امیدواریم بتوانیم پیشرفت قابل ملاحظه‌ای را در بخش روگذر این طرح داشته باشیم.

 

وضعیت استخدامی و رابطه قراردادی کارگران شهرداری تثبیت می‌شود

شهردار کرمانشاه با اشاره به اقدامات شهرداری در حوزه خدمات شهری، گفت: با توجه به اینکه وارد فصل گرم سال می‌شویم و به منظور نگهداری از فضای سبز مناطق با بیش از ۷۲۰ بوستان فعال و رفیوژ بلوارها و میدان‌ها، نیازمند تعداد بیشتری کارگر برای بخش‌های رفت و روب و حفظ و توسعه فضای سبز هستیم.

 

نوروزی افزود: در کرمانشاه شهردار شب خواهیم داشت و هر شب یک نفر از مدیران شهرداری به عنوان شهردار شب با داشتن اختیارات به فعالیت خواهد پرداخت و از سطح شهر و واحدهای عملیاتی شهرداری به ویژه در امر جمع‌آوری زباله و پاکیزگی شهر بازدید خواهد کرد تا نواقص رفع و وضعیت بهبود پیدا کند.

 

وی اظهار کرد: امیدوارم خدمات بنده و همکاران به ویژه پاکبانان که بدنه اصلی خدمات کارگری شهرداری را بر عهده دارند، مقبول شهروندان کرمانشاهی واقع شود.

 

شهردار کرمانشاه تصریح کرد: در تلاش هستیم وضعیت استخدامی و رابطه قراردادی کارگران زحمتکش شهرداری تثبیت شود و وضعیت معیشتی آنها بهبود پیدا کند، این موضوع در دستور کار است و امید می‌رود سال جاری به نتایج مطلوبی در این زمینه برسیم.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا