آخرین خبرکرمانشاهکرمانشاه

تشریفات کالای همراه بیش از ۱۱۲ هزار مسافر در گمرکات کرمانشاه انجام شد

سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه از انجام تشریفات گمرکی کالاهای همراه ۱۱۲ هزار و ۹۹ مسافر ورودی و خروجی از گمرکات استان در سه ماه سپری شده از سال جاری خبر داد.

«علی‌اصغر عباس‌زاده» افزود: از این میزان مسافر در سه ماهه ابتدای سال جاری، ۶۱ هزار و ۹۲۴ نفر آن، مسافران ورودی به کشور است که از طریق گمرکات مرزی پرویزخان و خسروی وارد کشور شده است.

به گزارش ماد، وی اضافه کرد: این تعداد مسافران ورودی به کشور در سه ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۷۸ درصدی داشته است.
سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه سهم مسافران خروجی از گمرکات مرزی پرویزخان و خسروی در این مدت را ۵۰ هزار و ۱۷۵ نفر اعلام کرد و افزود: این تعداد مسافر خروجی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۶۵ درصد افزایش داشته است.

عباس‌زاده تصریح کرد: در مجموع در سه ماهه نخست سال جاری ۱۱۲ هزار و ۹۹ مسافر از مرزهای خسروی و پرویزخان تردد داشته اند که تشریفات گمرکی کالاهای همراه آنان توسط کارکنان گمرکات خسروی و پرویزخان در کوتاه ترین زمان انجام پذیرفته است.
استان کرمانشاه در مجموع ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در امتداد این مرز ۲ مرز رسمی و پنج بازارچه مرسی فعال است و سالانه بیش از سه میلیارد دلار کالا از این مرزها به خارج از کشور صادر می‌شود.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که در امتداد این مرزها، ۲ مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با بخش حکومت مرکزی و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.
مرز رسمی پرویزخان قطب اقتصادی غرب کشور و از مرزهای فعال است و ۴۵ درصد صادرات کالاهای غیر نفتی از کشورمان به کشور عراق از طریق این مرز صورت می‌گیرد.
هم اکنون عمده کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین با مناطق کردنشین عراق به ویژه شهرهای کلار، سلیمانیه، موصل، خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور انجام می‌شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا