خبر یککرمانشاه

معاون وزیر نیرو:
تامین آب و برق پایدار مرزها در ایام اربعین بر عهده وزارت نیرو است

معاون حقوقی، امور مجلس و پشتیبانی وزیر نیرو گفت: تامین آب و برق پایدار در مرزها برای مواکب طبق تصمیم ستاد مرکزی اربعین بر عهده وزارت نیرو است.  

به گزارش خبرنگار ماد ، احمد حیدری در نشست بررسی زیرساخت‌های صنعت آب و برق ویژه اربعین در استان کرمانشاه، اظهار کرد: در ستاد مرکزی اربعین کشور کارها تقسیم‌بندی شده و هر دستگاهی وظیفه‌ای را عهده‌دار شده است.

 

وی افزود: در جلسه هفته گذشته طبق گزارشی که ارائه شد، تمام وظایفی که بر عهده وزارت نیرو گذاشته شده به خوبی در پایانه‌های مرزی در حال انجام است.

 

معاون وزیر نیرو خاطرنشان کرد: امیدواریم اقدامات انجام شده بتواند به زائران در مراسم اربعین که نماد بزرگ و ارزشمند اسلامی است، خدمت‌رسانی و آرامش و رفاه و آسودگی خیال آن‌ها را فراهم کند.

 

حیدری تصریح کرد: به گفته مدیرعامل شرکت آبفای استان کرمانشاه حدود ۷۰ درصد زائران از محدوده استان کرمانشاه عبور و پس از ورود به این استان تا اسلام‌آباد غرب تردد می‌کنند و از اسلام‌آباد غرب به سمت مرز خسروی در استان کرمانشاه می‌روند، نیمی دیگر از زائران نیز به سمت مرز مهران در استان ایلام ادامه مسیر می‌دهند.

 

وی ادامه داد: از سال قبل تردد زوار از مرز خسروی آغاز شد و بنا بر تدابیر پدافندی مرز سومار نیز برای لجستیک و عبور کامیون‌ها و تانکرها در نظر گرفته شده است

 

معاون وزیر نیرو اضافه کرد: از اقدامات ارزشمند همه مدیران استانی و ستاد اربعین وزارت نیرو در برپایی مراسم اربعین سال گذشته تقدیر می‌کنم که با یک کار ارزشمند و جهادی آب پایدار مورد نیاز زوار را تا مرز منظریه در عراق تأمین کردند.

 

حیدری ادامه داد: اقدامات پایداری که سال گذشته انجام شده موجود است و امسال باید آن را تقویت کنیم، چراکه پیش‌بینی می‌شود تعداد زوار بیشتری برای شرکت در مراسم اربعین از مرز خسروی استفاده و از مرز عبور کنند.

 

وی تاکید کرد: خدمات با دو نگاه به استان کرمانشاه آورده می‌شود و پایداری این خدمات برای مردم استان کرمانشاه که در انقلاب و جنگ تحمیلی دین خود را به انقلاب و کشور ادا کردند مورد توجه وزارت نیرو است، خدماتی که به استان آورده می‌شود باید با این دیدگاه باشد که در طول سال به مردم استان خدمات بدهد و سالیان متمادی نیز پایدار باشد؛ همین نگاه را در مرزهای مهران، شلمچه و چذابه داریم تا این خدمات در ایام اربعین به زوار ارائه شود.

 

معاون وزیر نیرو تصریح کرد: تأمین آب و برق پایدار در مرزها برای مواکب طبق تصمیم ستاد مرکزی اربعین به عهده وزارت نیرو و برای رفاه زوار ایرانی تأمین آب و برق در مرز منظریه نیز بر عهده این وزارت است. آب پایدار سال گذشته در مرز خسروی و سومار تأمین شد که البته در مرز سومار برای استفاده در ایام اربعین و غیر اربعین و به منظور استفاده برای بازارچه مرزی باید تقویت شود.

 

اعزام ۹۰ دستگاه تانکر آب برای ایام اربعین به مرزها

 

حیدری اضافه کرد: وظیفه داریم آب و برق هر موکبی که در هر نقطه از استان و مرز برپا می‌شود را تأمین کنیم؛ لذا مدیران استان از یک ماه قبل از اربعین باید لیست نقاطی که قرار است در آن موکب دایر شود را به وزارت نیرو ارسال کنند تا به سرعت آب و برق آن را تأمین کنیم.

 

وی گفت: وزارت نیرو متعهد شده است ۹۰ دستگاه تانکر آب برای ایام اربعین به مرزها اعزام کند و برای امسال ۲۰ تانکر به مرز خسروی اختصاص داده‌ایم، همچنین با توجه به پیش‌بینی که برای افزایش زوار در مرز خسروی داریم تعداد اکیپ‌های فنی برق، آب و فاضلاب را در این مرز افزایش می‌دهیم تا با تجهیزات کامل مستقر شوند.

 

معاون وزیر نیرو ادامه داد: وزارت نیرو در مورد تأمین یخ و آب بسته‌بندی شده مسئولیتی طبق نظر ستاد مرکزی اربعین ندارد و عمده انرژی وزارت نیرو با توجه به اهمیت و سختی کار معطوف به تأمین پایدار آب و برق است؛ همه تلاش خود را در این راستا انجام می‌دهیم تا حتی کوچک‌ترین قطعی آب و برق در ایام اربعین در مرز نداشته باشیم.

 

حیدری خاطرنشان کرد: سال گذشته زوار اربعین در سه راهی نصرآباد که حدوداً در هیجده کیلومتری مرز خسروی است، مشکلاتی داشتند و شاهد کمبود موکب و آب از سه راهی نصرآباد تا مرز خسروی بودیم که برای امسال شنیدم اقدامات خوبی توسط استاندار کرمانشاه انجام است.

 

وی اضافه کرد: با توجه به ۲۴ ساعته شدن مرز خسروی زوار تا مرز با اتوبوس و خودروهای خود عبور کنند و در هر نقطه‌ای که نیاز به احداث پارکینگ باشد به سرعت آب و برق مورد نیاز را تأمین می‌کنیم.

 

معاون وزیر نیرو تاکید کرد: به منظور پدافندی برق و جلوگیری از هرگونه خاموشی و قطعی برق چندین ژنراتور سیار در مرز مستقر می‌شود تا حتی برای دقایقی زوار با مشکل مواجه نشوند، چراکه امنیت، آرامش و رفاه زوار اهمیت دارد.

 

حیدری ادامه داد: استفاده زوار اربعین و استفاده اهالی استان از این خدمات در طول سال اهمیت زیادی دارد، احداث پست‌های برق در خسروی تا ۲۰ سال آینده برق مورد نیاز منطقه را به صورت پایدار تأمین می‌کند و با تکمیل این پست برق و نیروگاهی که قرار است ساخته شود، می‌توان به اهالی منطقه در توسعه کشاورزی، صنعت و تجارت کمک و موجبات اشتغال پایدار در منطقه را فراهم کرد.

 

وی اظهار کرد: قرارگاه ستاد اربعین وزارت نیرو در مرز خسروی همچون سال گذشته دایر می‌شود و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه به عنوان رئیس ستاد اربعین صنعت آب و برق در استان منصوب شده است.

 

معاون وزیر نیرو گفت؛ یک مسئول معین از ستاد مرکزی اربعین وزارت نیرو در ایام اربعین در مرز خسروی مستقر می‌شود تا در کنار رئیس ستاد اربعین و صنعت آب و برق استان به امور رسیدگی و با فوریت به نمایندگی از ستاد مرکزی اربعین وزارتخانه عمل کند تا خللی در خدمت‌رسانی به زوار اربعین وارد نشود.

 

فاضلاب مرز خسروی به صورت پایدار دفع شود

 

حیدری تاکید کرد: ارائه خدمت به زوار نباید حتی یک لحظه معطل تصمیم مدیران وزارت نیرو باشد، بلکه باید مشکلات احتمالی با سرعت رفع شود، تا هفته آینده استان‌های معین صنعت آب و برق هماهنگ و همسو با استانداری‌های معین معرفی می‌شوند.

 

وی گفت: با وجود اینکه در دفع فاضلاب مرز خسروی سال گذشته مشکلی وجود نداشت، اما باید فاضلاب خسروی به صورت پایدار با احداث تصفیه‌خانه و امکانات مورد نیاز دفع شود.

 

معاون وزیر نیرو اظهار کرد: بعد از اربعین بحث دفع پایدار فاضلاب در مرز خسروی با احداث تصفیه‌خانه دنبال می‌شود و از آنجا که طبق روال هر سال و بر اساس پیش‌بینی امسال نیز زوار بیشتری از مرز استفاده می‌کنند باید نیروی مورد نیاز بیشتری در این حوزه در مرز مستقر شوند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا