آخرین خبر

هیچ ذرت آلوده ای در استان همدان وجود ندارد

وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با شایعه فساد ذرت در استان همدان گفت: هیچ ذرت آلوده ای در استان همدان نداریم چراکه ذرت ها گواهی بهداشت دارند و آزمایش از آن در چندین نوبت انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری ماد _ محمدعلی نیکبخت  که صبح امروز به منظور بازدید از پروژه‌های بخش و رونمایی از نقشه راه محصولات کشاورزی به شهر همدان سفر کرده است، در حاشیه دیدار با کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی شهرستان تویسرکان استان همدان در جمع خبرنگاران در رابطه با شایعه فساد ذرت اظهار کرد: هیچ ذرت آلوده ای در استان همدان نداریم چرا که ذرت ها گواهی بهداشت دارند و آزمایش در چندین نوبت انجام شده است.

وی افزود: همدان استان پایلوت ذخایر استراتژیک نهاده دامی در غرب کشور است و حدود ۲۰۰ هزار تن نهاده در این استان نگهداری می شود، این ذرت در بهمن ۱۴۰۱ تخلیه شده که گواهی سلامت از استاندارد و دامپزشکی دارد بنابراین اگر مشکلی داشت از مبدا اجازه بارگیری داده نمی شد.

وی با بیان اینکه حجم این ذرت ۲۱ هزارتن بوده و ۳ هزار تن هم از قبل داخل انبار موجود بوده که پیش از بارگیری و فروش هم در محل نمونه برداری می شود و فاقد آفت و آلودگی بوده است، تصریح کرد: از اسفند ۱۴۰۱ توزیع آن انجام شده و تاکنون تنها ۳ هزار تن از ۲۱ هزار تن باقی مانده است، من اطمینان می دهم محموله های بارگیری شده دارای گواهی سلامت و کاملا بهداشتی بوده است

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا