آخرین خبرکرمانشاه

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری کرمانشاه خبر داد؛
محدوده منطقه آزاد قصرشیرین هفت هزار هکتار است  

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: محدوده منطقه آزاد قصرشیرین هفت هزار هکتار است که در ابتدا در ۲ فاز واگذاری زمین به مرزهای خسروی و پرویزخان آغاز خواهد شد.

به گزارش ماد، عبدالوحید محمدی دیروز یکشنبه _ دوم مهرماه، در نشست بررسی توسعه قابلیت‌های زیارتی و گردشگری تجاری و صنعتی شهرستان قصرشیرین که با حضور امام جمعه و مدیران اجرایی این شهرستان در استانداری برگزار شد، با اشاره به ظرفیت‌های قصرشیرین و برکات اربعین، اظهار کرد: اربعین سفره پر برکتی است که نه تنها در ایام برگزاری این آئین بلکه در طول سال این شهرستان را از نعمت شناخته شدن و استفاده از موقعیت اقتصادی و استراتژیکی بهره مند ساخته است.

 

وی با اشاره به سه مساله مهم و راهبردی زائرین عتبات عالیات، تجارت و صنعت قصرشیرین، گفت: همجواری با مرز کشور عراق و قرابت فرهنگی با بخش کُردنشین و همچنین طول مسافت کم با بخش عرب نشین کشور عراق نسبت به شهرستان قصرشیرین فرصتی بی نظیر برای استان ما است و در حال حاضر عبور حدود ۲ هزار کامیون بار تجاری از پرویز خان این مرز را در شمار مرزهای مطرح تجاری کشور قرار داده است.

 

محمدی بیان کرد: قصرشیرین می‌تواند سهم گسترده‌ای در تولید درآمد خالص و ناخالص برای استان و حتی کشور داشته باشد و سبب افزایش درآمد سرانه مردم شود.

 

وی گفت: در اقدامات برنامه‌ریزی شده هفت هزار هکتار منطقه آزاد قصرشیرین ابتدا در ۲ فاز اجرا خواهد شد و در کنار ۲ مرز تجاری پرویز خان و خسروی هر کدام یک قطعه زمین برای ایجاد زیرساخت‌های لازم منطقه آزاد در نظر گرفته و عملیات واگذاری آغاز خواهد شد.

 

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با در نظر گرفتن بخشی از امکانات مورد نیازی که در حال حاضر در منطقه آزاد وجود دارد، گفت: آب رسانی و برق رسانی انجام شده و طرح جامع منطقه آزاد در هفت بند جدید مورد مطالعه و پژوهش است و امیدواریم به زودی در بودجه سنواتی، سرفصل اصلی‌ترین موضوع منطقه آزاد قصرشیرین باشد.

 

وی با توجه به نحوه فعالیت بنگاه‌های مالی خُرد یا کلان در منطقه آزاد افزود: هر دو نوع بنگاه‌ها و تولیدی‌ها می‌توانند در منطقه فعالیت داشته و این امر بستگی به ظرفیتی دارد که واحدها مدنظرشان است. با حضور بنگاه‌های خُرد و کلان در این منطقه سبب ایجاد فرصت‌های جذب سرمایه، احداث صنایع مولد و تبدیلی و نیز افزایش نرخ اشتغال استان خواهد شد.

 

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: توجه به زمین و زون‌بندی‌ها انجام خواهد شد و در قطعات مختلف هم صنایع بزرگ بیایند و مستقر شوند و هم صنایع متوسط و کوچک در حوزه تولید و تبدیل فرصت فعالیت دارند.

 

وی ادامه داد: همچنین شرایط بسیار مناسبی برای حوزه تجارت فراهم خواهد شد و تمام این حوزه‌ها در این منطقه فعال می‌شوند و به همین منظور در همه این زمینه‌ها مطالعات اولیه انجام شده و طرح جامع و واگذاری اراضی هم امیدواریم زودتر به سرانجام برسد.

 

در این جلسه همچنین معاون استاندار پیگیر زیرساخت‌ها و هماهنگی‌های بیشتری شد که زائرین عتبات عالیات انتخاب اولشان عبور از مرز خسروی باشد و هر زائری که به استان ما وارد می‌شود از مرز خسروی برای زیارت عتبات عالیات خارج شود.

 

محمدی در خصوص طرح احداث دهکده گردشگری در قصرشیرین و پژوهش‌های جامع در این خصوص تاکید کرد و ادامه گفت: این دهکده هم، نقش بسزایی برای رفاه گردشگران و نیز زائرین عتبات عالیات دارد؛ زیرساخت‌ها باید به گونه‌ای فراهم شود که هر آنچه گردشگر نیاز داشته باشد فراهم و تمام جوانب تسهیلگری و رفاهی در نظر گرفته شود.

 

وی با اشاره به اینکه تکمیل زیرساخت‌ها، بین المللی سازی این مناطق لازمه نقش آفرینی آنها در دیپلماسی اقتصادی جمهوری اسلامی است، گفت: تسهیل در کار سرمایه گذاران، ایجاد فضای کسب و کار پر رونق و حذف بروکراسی‌های ناصواب از جمله رویکردهایی است باید در دستور کار مدیران سازمان‌های مناطق آزاد و دستگاه‌های اجرایی باشد.

 

تشکیل کارگروه منطقه آزاد در قصرشیرین ضروری است

 

امام جمعه قصرشیرین هم در این جلسه ضمن نعمت شمردن ایام پر برکت اربعین و عبور زوار از مرز خسروی گفت: باید نگاهی تازه به حوزه زیارتی و مذهبی و گردشگری شهرستان قصرشیرین شود چرا که این شهرستان پتانسیل پذیرایی و تسهیلگری زائرین بیشتری را دارا است و هر ساله عبور زائرین عتبات عالیات از این شهرستان ۲ برابر سال قبل خواهد شد.

 

حجت السلام صالحی با اشاره به برکت اربعین و رونق بخشیدن همیشگی به مرز خسروی در تمام روزهای سال افزود: تشکیل کارگروه منطقه آزاد قصرشیرین برای تسریع امور زیارتی و اقتصادی ضروری است. روزانه حدود ۲ هزار کامیون بار تجاری از مرزهای این شهرستان عبور می‌کند همچنین عبور زوار عتبات عالیات از گذشته‌ها تاکنون سبب رونق تجاری شهرستان قصرشیرین شده است

 

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا