آذربایجان غربیاخبار استان ها

آماده همكاری و سرمايه گذاري با لاذقیه سوریه در حوزه حمل و نقل ، كشاورزي و گردشگري هستیم

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: آماده همكاری با لاذقیه سوریه در حوزه‌های کشاورزی، صنعتی، حمل و نقل و بخصوص حمل و نقل دریایی هستیم.

به گزارش پایگاه خبری ماد _ محمدصادق معتمدیان در ادامه سفر به سوریه و در دیدار با عامر هلال استاندار لاذقیه، با تاکید بر توسعه همکاری‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری، افزود: با همکاری اتاق‌های بازرگانی ارومیه و لاذقیه می‌توان مسیر سرمایه‌گذاری‌های مشترک را هموار کرد.

وی همچنین با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت‌های موجود در آذربایجان‌غربی و لاذقیه، خاطرنشان کرد: به دنبال استفاده از مشابهات فراوان به ویژه در حوزه کشاورزی و سرمایه‌گذاری در این بخش هستیم.

استاندار آذربایجان‌غربی به همکاری در بخش فرآوری محصولات کشاورزی نیز اشاره کرد و گفت : آذربایجان‌غربی آماده راه‌اندازی برخی از کارخانجات و ساخت ماشین‌آلات کشاورزی در لاذقیه می باشد.

معتمديان همچنین در این دیدار به تنوع کم نظیر حوزه میراث فرهنگی آذربایجان‌غربی نیز اشاره کرد.

عامر هلال استاندار لاذقیه سوریه نیز در این دیدار گفت: همکاری‌ها با آذربایجان‌غربی را در حوزه‌های مختلف گسترش خواهیم داد.

وی در این دیدار از کمک‌های جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم سوریه در مبارزه با گروه های تکفیری و داعش در منطقه و همچنین کمک به زلزله زدگان قدردانی کرد .

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا