آخرین خبرکرمانشاهکرمانشاه

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه،
اجرای ۸۰ کیلومتر راه روستایی آسفالته در استان کرمانشاه

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اشاره به عملکرد حوزه راه روستایی این اداره کل از ابتدای امسال تاکنون، گفت: طی این مدت ۸۰ کیلومتر راه روستایی آسفالته در استان با اعتبار ۱۲۰۰ میلیارد ریال اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار ماد، فریبرز کرمی امروز _دوشنبه پانزدهم آبان‌_ در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود بیش از ۸۰۵۰ کیلومتر راه شریانی، بزرگراهی، اصلی و فرعی در استان کرمانشاه، اظهار کرد: بخش عمده راه‌های استان فرعی و مربوط به راه‌های روستایی است.

 

وی افزود: طول راه‌های روستایی استان کرمانشاه در مجموع ۵ هزار و ۶۳۴ کیلومتر است که شامل راه‌های فرعی درجه یک، دو و سه می‌شود.

 

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر شاخص آسفالت راه‌های روستایی بالای ۲۰ خانوار استان کرمانشاه ۸۸ درصد است، خاطرنشان کرد: این شاخص در کشور ۸۱.۷ درصد است و از نظر بهره‌مندی روستاهای بالای ۲۰ خانوار از راه آسفالت از میانگین کشور بالاتر هستیم.

 

کرمی با اشاره به وضعیت شهرستان‌های استان از نظر بهره‌مندی از راه‌های روستایی آسفالته، تاکید کرد: در حال حاضر شهرستان قصرشیرین بهترین وضعیت برخورداری از راه روستایی آسفالته را دارد و ثلاث باباجانی نیز دارای بدترین وضعیت است.

 

وی تصریح کرد: وضعیت آسفالت راه‌های روستایی به میزان زیادی به شرایط دسترسی به این راه‌ها بستگی دارد، چراکه بیشتر راه‌های روستایی ثلاث باباجانی صعب‌العبور است و شاخص بهره‌مندی از راه روستایی آسفالته در این شهرستان از سایر شهرستان‌ها پایین‌تر است.

 

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اشاره به عملکرد حوزه راه روستایی این اداره کل از ابتدای سال جاری تاکنون تاکید کرد: طی این مدت ۸۰ کیلومتر راه روستایی آسفالته در استان با اعتبار ۱,۲۰۰ میلیارد ریال اجرا شده است.

 

کرمی از افزایش اجرای راه روستایی آسفالته نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و تأکید کرد: سال گذشته، ۷۲.۶ کیلومتر راه روستایی آسفالت را با اعتبار ۲,۷۰۰ میلیارد ریال اجرا کردیم.

 

وی با تاکید بر اینکه بیشتر راه‌های اجرا شده استان مربوط به شهرستان‌های کرمانشاه، دالاهو، صحنه و هرسین است، تصریح کرد: بر اساس قانون اعتبارات بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی، استانی است و باید از طریق کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران مصوب شود و میزان اعتبار مصوب برای راه‌های روستایی ۱,۸۰۰ میلیارد ریال است.

 

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه قیر مورد نیاز برای آسفالت راه روستاهای بالای ۲۰ خانوار از طریق سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تأمین خواهد شد، گفت: هم‌اکنون نیز عملیات بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی دارای اعتبار مصوب در قالب ۱۸ قرارداد با پیمانکاران بخش خصوصی در حال اجرا است

 

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا