آخرین خبرانتظامی ، امنیتیکرمانشاهکرمانشاه

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه؛
اجرای ۱۷۶ طرح با هدف ارتقای امنیت در کرمانشاه

رئیس پلیس استان کرمانشاه از اجرای ۱۷۶ طرح طی هفت ماه سال جاری با هدف ارتقای امنیت در کرمانشاه خبر داد و گفت: مهار سیر صعودی سرقت‌ها، کشف ۹۲ درصد جرایم سایبری، ۸۵ درصد جرایم جنایی و کاهش ۱۸ درصدی سرقت‌های مهم در کنار جمع‌آوری دو هزار و ۲۷۰ معتاد متجاهر از نتایج اجرای این طرح‌ها بوده است.

به گزارش خبرنگار ماد ،سردار مهدی حاجیان امروز _دوشنبه پانزدهم آبان‌_ در همایش امنیت محله‌محور که با حضور امام جمعه و ائمه جماعات مساجد کرمانشاه در حسینیه محمدرسول الله (ص) برگزار شد، اظهار کرد: جایگاه مساجد در طول اسلام و روحانیون در دوران‌های مختلف از جمله انقلاب اسلامی همواره رفیع و بلندمرتبه بوده است.

 

وی با اشاره به اهتمام پلیس برای برقراری امنیت در جامعه، افزود: روحانیون به دلیل اثرگذاری بالایی که در جامعه و میان گروه‌های مختلف مردم دارند، می‌توانند پلیس را در انجام مأموریت‌ها و طرح‌های امنیت‌آفرین کمک کنند و آگاهی و هوشیاری لازم را به شهروندان برای مراقبت بیشتر از خود در برابر حوادث و اتفاقات پیرامونی بدهند.

 

رئیس پلیس استان کرمانشاه با اشاره به اینکه پلیس هم در حوزه سلبی و هم در حوزه ایجابی مسئولیت دارد، خاطرنشان کرد: در بخش سلبی همکاران ما با هر فرد هنجارشکن و قانون‌گریزی که با هر نیت و انگیزه‌ای بخواهد برای دیگران ایجاد مزاحمت و رعب و وحشت کند یا به اموال دیگران دست‌درازی کند، قاطعانه و قانون‌مدارانه برخورد خواهد کرد.

 

حاجیان اضافه کرد: در همین راستا و طی ۷ ماه سپری شده از سال، ۱۷۶ طرح برای ارتقای امنیت استان اجرایی شده است که یکی از مهم‌ترین آثار آن متوقف کردن رشد ۱۳ درصدی سرقت‌ها و رساندن آن به دو درصد بوده است، به همین منظور سرقت‌های مهم همچون منزل، مغازه و خودرو ۱۸ درصد کاهش داشته است، اما در مقابل و با تلاش‌های شبانه‌روزی با رشد ۹ درصدی کشفیات نیز روبه‌رو بوده‌ایم.

 

وی اضافه کرد: کشف ۹۲ درصد جرایم سایبری، ۸۵ درصد جرایم جنایی و جمع‌آوری دو هزار و ۲۷۰ معتاد متجاهر از سطح شهرها و روستاها از دیگر نتایج اجرای طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی است، در این حوزه پلیس به عنوان ضابط قانون وارد عمل خواهد شد و در کنار دستگاه قضائی خواسته‌های مردم را از دستگاه‌های اجرایی مطالبه می‌کند.

 

رئیس پلیس استان کرمانشاه با اشاره به آغاز اقدامات امنیت‌محور پلیس کرمانشاه تاکید کرد: این برنامه‌ها در راستای ارتقای امنیت اجتماعی و برخورد قاطعانه با مجرمان آغاز شده و تاکنون نتایج خوبی به همراه داشته است.

 

سردار حاجیان با بیان اینکه اجرای طرح امنیت محله‌محور به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است، گفت: از روحانیون و ائمه جماعات مساجد که همواره قوت قلب نظام و انقلاب اسلامی بوده‌اند، انتظار داریم پلیس را در اجرای این طرح یاری و اثرات و نتایج آن را برای مردم تبیین کنند

 

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا