آخرین خبرسیاسیکرمانشاهکرمانشاه

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه؛
تنها راهکار برای روایت مظلومیت مردم فلسطین زبان هنر است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه هنرمندان را لسان‌الغیب دانست گفت: در جهان امروز که یک رژیم غاصب به راحتی بر سرزمینی که حق مردمانش است چیره می‌شود، تنها راهکار برای روایت مظلومیت مردم این سرزمین زبان هنر است.

به گزارش خبرنگار ماد، علی شعبانی بعد از ظهر امروز _دوشنبه، پانزدهم آبان‌ماه_ در مراسم اختتامیه کارگروه ملی نقاشی هنر راویان غزه با حضور هنرمندان این کارگاه در کتابخانه امیرکبیر کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: در فرهنگ غربی مدرنیسم به عنوان یک مکتب تنها در صورتی حائز تقدس است که یا از دگرگونی‌های گذشته حرف بزند با خارج از حوزه و ابعاد جسمانی باشد و در غیر این صورت مسئله مقدس دیگری وجود ندارد.

 

وی با اشاره به جنایات صهیونیستی در سرزمین غزه و محکوم کردن اقدامات اخیر آن‌ها، افزود: مردم فلسطین امروز برای حقی می‌جنگند که سال‌ها است توسط رژیم صهیونیستی غصب شده، در حالی که جامعه حامی این رژیم، شروع‌کننده جنگ را حمایت می‌کنند و هرگونه کمک به این نیروی مقاومت را به تروریست بودن متهم می‌کند.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه هنرمندان را لسان‌الغیب دانست و تصریح کرد: در جهان امروز که یک رژیم غاصب به راحتی بر سرزمینی که حق مردمانش است چیره می‌شود، تنها راهکار برای روایت مظلومیت مردم این سرزمین زبان هنر است.

 

وی ادامه داد: زبان هنر شامل هنرهای موسیقی، نقاشی و… بهترین راه برای روایت مظلومیت باشد، به شرط آنکه مقدس باشد و با نمادهای مقدس حفظ کرده باشد.

 

شعبانی روایت غزه را روایتی آمیخته با تقدس عنوان کرد و گفت: با به کارگیری هنر مقدس می‌توان مظلومیت مردم غزه را به تصویر کشید و همانند آثار برجسته دنیا از جمله اثر معروف ظهر عاشورای استاد فرشچیان که بدون بکارگیری از نمادهای رزمی و جنگی مظلومیت را به تصویر کشید و مورد توجه قرار گیرد.

 

وی در پایان به لزوم نگاه هنرمندانه و نگاه مقدس در جنایات علیه غزه تاکید و بیان کرد: بار وقایع غزه به قدر زیاد است که تا ۲۰۰ سال آینده می‌توان از آن روایت‌های همه جانبه به ویژه در حوزه هنری داشت

 

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا