آخرین خبرقضاییکرمانشاهکرمانشاه

دادستان کرمانشاه ؛
شیوه‌های غیرقانونی برای اخذ وجه از بیماران پیگرد قانونی دارد

دادستان کرمانشاه گفت: هرگونه استفاده از شیوه‌های غیرقانونی برای اخذ وجه از بیماران و ارجاع آن‌ها به تهیه وجه نقد و استفاده نکردن از کارت‌خوان خلاف قوانین و مقررات مربوطه و ترفندی برای دور زدن قانون و فرار مالیاتی است و مستوجب پیگرد قضائی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ماد از کرمانشاه، حمیدرضا کریمی امروز _یکشنبه بیست‌ویکم آبان_ در جمع خبرنگاران با اشاره به تخلفات بعضی مشاغل به ویژه پزشکان در اخذ وجه نقد از مراجعان، اظهار کرد: بر اساس گزارشات متعددی که از سوی شهروندان دریافت کرده‌ایم، بعضی از مشاغل در بخش مراکز درمانی خصوصی از جمله پزشکان، مراکز تصویربرداری و آزمایشگاه‌های تشخیص طبی مراجعان را وادار به پرداخت وجه نقد می‌کنند.

 

وی افزود: پزشکان و این مراکز برخلاف قوانین حاکم به ویژه ضوابط مقرر در قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان از این شیوه غیرقانونی استفاده می‌کنند.

 

دادستان کرمانشاه تصریح کرد: این رفتار برخلاف قانون و اخلاق و وسیله‌ای برای فرار مالیاتی است که باعث تضییع حقوق شهروندان و تحمیل زحمت به آن‌ها می‌شود، این اقدام جرم است و مستلزم تعقیب قانونی و کیفری خواهد بود.

 

کرمی با تاکید بر اینکه دادستانی کرمانشاه در راستای حفظ حقوق عامه این موضوع را در دستور کار خود قرار داده است، اضافه کرد: در این موضوع طی مکاتبه‌ای با دانشگاه علوم پزشکی این نهاد را مکلف کرده‌ایم تا بر رفتار پزشکان و مراکز درمانی خصوصی در این رابطه نظارت کند.

 

وی تاکید کرد: بنابراین اعلام می‌شود که هرگونه استفاده از شیوه‌های غیرقانونی برای اخذ وجه از بیماران و ارجاع آن‌ها به تهیه وجه نقد و استفاده نکردن از کارت خوان خلاف قوانین و مقررات مربوطه و ترفندی برای دور زدن قانون و فرار مالیاتی است و مستوجب پیگرد قضائی خواهد بود.

 

دادستان کرمانشاه گفت: لازم است دانشگاه علوم پزشکی علاوه بر اقدامات نظارتی، از طریق سامانه مربوط به شکایات مردمی نیز مستندات لازم را جمع‌آوری و نتیجه را به صورت مستمر برای اقدام قانونی به این مرجع اعلام کند

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا