اخبار استان هاایلام

تونل کبیر کوه در دور دوم سفر رییس جمهور به استان ایلام افتتاح می شود

استاندار ایلام با اشاره به اینکه بزودی ۳۰۰ میلیارد تومان به پروژه تونل کبیر کوه اختصاص خواهد یافت ، گفت : در دولت سیزدهم حدود ده هزار میلیارد ریال برای تکمیل تونل کبیر کوه هزینه شده است که تا دهه فجر امسال تکمیل و در دور دوم سفر رییس جمهور به استان ایلام شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری ماد ، دکتر حسن بهرام‌نیا روز سه‌شنبه ۲۳ آبان ماه در جریان سفر به شهرستان آبدانان با حجت‌الاسلام احمد‌فداله امام جمعه آبدانان دیدار و گفتگو کرد.

استاندار ایلام در این دیدار ضمن تبریک انتصاب حجت الاسلام احمد فداله بعنوان امام جمعه شهرستان آبدانان، گفت: ائمه جمعه به دلیل جایگاه معنوی  منشأ خیر و برکت در هر شهرستان هستند.

بهرام‌نیا افزود: دولت مردمی ایران قوی، دولت خدمتگذار مردم است و دیدار بی واسطه به مردم، کار جهادی و صادق الوعد بودن از ویژگی‌های این دولت سیزدهم است.

نماینده عالی دولت در استان ایلام با تاکید بر این نکته که دولت سیزدهم خدمات بی وقفه به مردم را در دستور کار قرار داده است، گفت: مردم را ولی نعمت خود میدانیم و برای خدمت بی‌وفقه به مردم از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

وی ادامه داد: هدف از سفرهای شهرستانی، بررسی مصوبات شهرستانی و بازدید از پروژه‌های مهم است که باعث می شود مشکلات مردم را بدون واسطه حل و فصل کنیم.

دکتر بهرام‌نیا بیان داشت: طرح تولید آجر سفال، بحث دولومیت پیگیری و ایجاد کارخانه سیمان پس از ۱۵ سال در این شهرستان در دست مطالعه است.

وی با اشاره به انتخاب آبدانان به‌عنوان شهرستان هدف آبادانی بنیاد مستضعفان، خاطرنشان کرد: با انتخاب این شهرستان به‌عنوان شهرستان هدف آبادانی، این شهرستان را در مسیر توسعه قرار گرفته و سالانه اعتبارات قابل توجه‌ای به این شهرستان اختصاص و هزینه می‌شود.

استاندار ایلام  همچنین گریزی نیز به پروژه تونل کبیرکوه زد و بیان داشت: با تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومان در آینده نزدیک به تونل کبیرکوه، در دولت سیزدهم حدود یک هزار میلیارد برای تونل کبیر کوه هزینه شده است که طبق وعده پیمانکار این پروژه دهه فجر به بهره برداری می رسد که این ابر‌پروژه با حضور رییس جمهور افتتاح می‌شود.

وی اضافه کرد: در طول این دو سال فعالیت دولت سیزدهم  با حضور مدیران جهادی در استان و با همکاری با سایر مجموعه و ائمه جمعه شهرستان‌ها به ویژه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، اقداماتی خوبی در راستای خدمات رسانی به مردم انجام شده است.

امام جمعه آبدانان نیز در این نشست ضمن قدردانی از تلاش های استاندار ایلام و فرماندار آبدانان، گفت: استاندار ایلام، استانداری انقلابی و در میدان هستند و حضور ایشان در شهرستان امید‌آفرین است.

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی احمد فداله اضافه کرد: افتتاح تونل کبیرکوه در آینده نزدیک خبر بسیار خوبی برای مردم این شهرستان است و با افتتاح این تونل این شهرستان از بن‌بست خارج می شود و این شهرستان در مسیر توسعه و پیشرفت قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره سخنان مقام معظم رهبری در خصوص عملکرد دولت سیزدهم، گفت:  مقام معظم رهبری فرموند« از همه دولت‌ها حمایت کردم اما از این دولت  علاوه بر حمایت، تمجید می کنم» که این بیانات رهبر معظم نشانگر تلاش و اهتمام دولت سیزدهم  با حضور میدانی در کنار مردم و تکیه بر توان داخلی است.

امام جمعه آبدانان تصریح کرد: انتظار داریم که ساخت فرودگاه، ساخت مسکن محرومین در این شهرستان پیگیری شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا