آخرین خبرایلام

ایلام رتبه‌ی دوم پرداخت تسهیلات ازدواج در کشور را کسب کرد

استاندار ایلام گفت : استان ایلام در ۷ماهه سال جاری با پرداخت تسهیلات ازدواج به ۴ هزار و ۶۹۲ نفر، رتبه دوم کشور در این حوزه را پس از استان تهران  کسب کرد.

به گزارش پایگاه خبری ماد _ دکتر حسن بهرام‌نیا در نشست ستاد سامان‌دهی امور جوانان استان ایلام بیان داشت: ایلام پس از استان تهران، رتبه‌ی دوم پرداخت تسهیلات ازدواج در کشور را کسب کرد و طی ۷ ماهه‌ی سال‌جاری، ۷۵ درصد متقاضیان تسهیلات ازدواج دریافت کردند.

وی افزود: طی ۷ ماهه‌ی سال‌جاری از مجموع ۶ هزار و ۲۸۴ متقاضی تسهیلات ازدواج استان، ۴ هزار و ۶۹۲ نفر تسهیلات خود را دریافت کردند.

استاندار ایلام با تاکید بر همراهی و همکاری بانک‌ها با جوانان برای پرداخت تسهیلات ازدواج، خاطرنشان کرد: معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان باید همه‌ی تلاش خود را به‌کار گیرد که هیچ یک از زوج‌های جوان استان، معطل دریافت وام ازدواج بمانند.

دکتر بهرام‌نیا با اشاره به افزایش سن ازدواج در کشور، گفت: نباید پروسه‌ها‌ و شرایط اخذ مجوز مراکز مشاوره‌ی تخصصی ازدواج و خانواده دشوار شود چراکه این مراکز مشاوره‌ی تخصصی ازدواج و خانواده، هم منبع درآمد است و هم جوانان را ترغیب به ازدواج می‌کنند.

وی در ادامه با تاکید بر امیدآفرینی و ایجاد شور و نشاط در جامعه و تبیین دستاوردهای دولت در همه‌ی حوزه‌های صنعتی، پزشکی، اقتصادی و هوافضا، گفت: باید در قالب اردوهای راهیان پیشرفت و از طریق فضای مجازی این دستاوردها انعکاس داده شود که در استان ایلام علاوه بر چهار شرکت پتروشیمی و پالایشگاه گاز ایلام، سد و نیروگاه سیمره و کارخانه‌ی سیمان ایلام؛ چهار پروژه‌ی دیگر نظیر نیروگاه و ان‌جی‌ال و پتروشیمی دهلران و تونل کبیرکوه پتانسیل و ظرفیت میزبانی از اردوهای راهیان پیشرفت را دارند و چنین پروژه‌هایی می‌توانند امید را در ل جوانان زنده کنند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه در دولت مردمی ایران قوی نرخ مشارکت اقتصادی استان بر اساس اعلام مرکز آمار ایران یک رشد صعودی است که گویای رونق اقتصادی، اشتغال و مشارکت اقتصادی است به‌طوری‌که در سال ۱۴۰۰ نرخ مشارکت اقتصادی ۳۲ درصد، سال ۱۴۰۱ نرخ مشارکت اقتصادی ۳۲.۵، سال ۱۴۰۲ این نرخ به ۳۲.۸ و در تابستان امسال به ۳۳.۱ رسیده است که به صورت فصلی رشد داشته است و این رشد گویای اشتغال است.

دکتر بهرا‌م نیا با تاکید بر همراهی و همکاری بانک‌ها در بحث پرداخت تسهیلات ازدواج و کاهش میزان خودکشی، یادآور شد: باید در چنین نشست‌هایی علل و معلول کاهش میزان ازدواج جوانان بررسی و چاره‌اندیشی شود.

نماینده‌ی عالی دولت در استان ایلام با اشاره به ضرورت پرداختن به موضوع مهم خودکشی، عنوان کرد: یکی از اولویت‌های پژوهشی امسال ما بحث خودکشی است‌و همه‌ی ما در بحث خودکشی مسئولیت داریم، از آقای مهدوی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ایلام که سوابق خوبی دارند نیز انتظار داریم با جدیت و با همکاری دستگاه‌ها به بحث خودکشی ورود کنند.

استاندار ایلام با اشاره به برگزاری نشست‌های گفت‌و‌شنود با جوانان نیز گفت: چندین دستگاه اجرایی از جمله بهزیستی، دانشگاه ایلام، هلال احمر و بنیاد شهید این جلسات را برگزار کردند که باید بازخورد آن مشخص شود و برگزاری این نشست‌ها استمرار داشته باشد‌.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا