اخبار استان ها

تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی تهدیدی جدی برای کشاورزی کردستان است 

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی و عدم توجه به خاک را تهدیدی جدی برای کشاورزی این استان عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری ماد _ پیمان اسکندری در همایش روز جهانی خاک بیان داشت : تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی کشاورزی و عدم توجه به خا‌ک، تهدیدی جدی برای کشاورزی کردستان است که می طلبد رسانه ها و دانشجویان و اساتید دانشگاه در این حوزه به کمک سازمان جهاد کشاورزی آمده و به این حوزه عکس العمل نشان دهند .

وی ادامه داد :خاک در استان کردستان مظلوم واقع شده است و ضروریست انجمن های مردم نهاد با همکاری با سازمانهای مرتبط در صیانت از خاک همکاری نمایند.

اسکندری تصریح نمود : بر اساس قانون حفاظت اراضی کشاورزی، جهاد کشاورزی مکلف به مطالعات خاک شده و کردستان به عنوان استان دوم مدیریت خاک را تشکیل داده که امید آن می رود با ترویج و آموزش به کشاورزان در صیانت از خاک و اراضی کشاورزی گام های خوبی برداشته شود.

ریس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه یکی طرح های متعددی با هدف حفاظت از خاک در دستور کار قرار دارد، افزود: اجرای شش هزار هکتار توسعه باغات در اراضی شیبدار و تناوب زراعی گندم و جو با علوفه ها که به حفظ ساختار خاک کمک مینمایند را از جمله طرح های در دست اجرا در حوزه صیانت از خاک عنوان کرد.

اسکندری یادآور شد: یکپارچه سازی اراضی کشاورزی ،آبخیزداری و آبخوان داری ، کنترل سیلابها ،رفع تداخل شصت درصد از اراضی استان ازدیگر اقداماتی هستند که در حوزه خاک توسط سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان انجام شده است .

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا