اخبار استان ها

مهمترین اولویت در حوزه معلولین مناسب سازی معابر است

استاندار کردستان مناسب‌سازی ادارات دولتی، اماکن و فضاهای شهری جهت سهولت دسترسی افراد دارای معلولیت به خدمات را ضروری بیان کرد و گفت: عمده‌ترین مسئله امروز در استان و سایر نقاط مناسب سازی معابر است که اهتمام ویژه را می‌طلبد.

به گزارش پایگاه خبری ماد _ “اسماعیل زارعی کوشا” در نشست هم اندیشی مدیران مراکز غیر دولتی و انجمن‌های معلولین، این قشر را توان‌یابان توانگر توصیف کرد و اظهار داشت: جامعه ارجمند معلولان با توکل به پروردگار یکتا و تکیه بر اراده محکم و خودباوری، در عرصه های مختلف هنری، علمی و فنی، نشان دادند که توانمند و افتخار آمیز هستند.

وی مناسب‌سازی ادارات دولتی، اماکن و فضاهای شهری جهت سهولت دسترسی افراد دارای معلولیت به خدمات را ضروری بیان کرد و گفت: عمده‌ترین مسئله امروز در استان و سایر نقاط مناسب سازی معابر است که اهتمام ویژه را می‌طلبد و این مهم را در دستور کار قرارمی‌دهیم.

استاندار کردستان با بیان اینکه کار و خدمت به افراد دارای معلولیت، افتخار ماست، تصریح کرد: با توجه به شرایط توپوگرافی خاص شهر سنندج با وجود تپه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد، دستگاه‌های ذیربط موظف هستند معابر را جهت تردد آسان توان یابان بدون مشکل و مانع، در شهر فراهم کنند.

زارعی کوشا با اشاره به تاثیر فعالیت‌های ورزشی بر سلامتی معلولین، افزود: ورزش و برنامه‌های تربیت بدنی جزو واجبات برنامه‌های روتین معلولین است که باید به آن توجه ویژه معطوف شود.

وی با تاکید بر حمایت از برنامه های ورزشی جامعه معلولان و بازسازی فضاهای ورزشی در مجموعه ۲۲ گلان و دیگر اماکن ورزشی در استان، ادامه داد: ترغیب و تشویق جامعه توان‌یاب به ورزش از طریق برنامه‌های ورزشی و فرهنگی، جشنواره‌ها و مسابقات مختلف را جزو اولویت‌ها می‌دانیم و حمایت می‌کنیم.

استاندار کردستان با بیان اینکه، دولت مردمی متعهد و مشتاق خدمات‌رسانی به معلولین است، اظافه کرد: پیگیر مطالبات معلولان از طریق مجموعه مدیریت در سطح کلان، سازمان بهزیستی و وزارت تعاون هستیم و در این راستا ضمن اهمیت بیان دیدگاه کارشناسی نسبت به قانون توسط بهزیستی، سمن‌ها و تشکل‌های مردمی، امیدواریم گره‌گشایی از مشکلات این افراد از جامعه نیز، فراهم شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا