آخرین خبرآذربایجان غربی

استاندار آذربایجان غربی:
منطقه ویژه اقتصادی سرو در دهه فجر کلنگ زنی میشود

نماینده عالی دولت در آذربایجان غربی گفت : منطقه ویژه اقتصادی سرو در دهه فجر امسال کلنگ‌زنی خواهد شد که می‌توان از ظرفیت این منطقه در توسعه بازار فرش آذربایجان‌غربی بویژه فرش دستبافت استان استفاده کرد.

به گزارش پایگاه خبری ماد _ محمد صادق معتمدیان در جلسه بررسی مشکلات قالی بافان آذربایجان غربی، با بیان اینکه بازار فرش رقبایی در سطح جهان و منطقه داشته و نوسانات ارز، تحریم ها و عوامل مختلف در این بازار تاثیرگذار بوده، افزود: برای رفع مشکلات و ساماندهی بازار فروش و رونق تولید قالی بافان و فرش بافان، کمیته و کارگروهی تشکیل شده و مسائل را پیگیری خواهد کرد.

وی همچنین با اشاره به اهمیت تدوین نقشه راه توسعه بازار فرش، خاطرنشان کرد: با تدوین نقشه راه و ایجاد بانک اطلاعاتی، مشخص می‌شود چه تعداد هنرمند شهری و روستایی در این حوزه فعالیت داشته و چه تعداد در شهرک های صنعتی مشغول به کار هستند.

استاندار آذربایجان غربی به حمایت از نیروی انسانی فعال در حوزه فرش برای تحقق چشم انداز آینده نیز اشاره کرد و یادآور شد: دستگاه‌های متولی و حامی بازار فرش، در بخش‌های آموزش، ایجاد کارگاه و فروش، با پراکندگی عمل کرده و بهتر است از اقدامات جزیره ای پرهیز شده و کارگروهی تشکیل شود.

معتمدیان همچنین با تاکید بر افزایش ظرفیت مهارت افزایی در حوزه تولید فرش دستبافت، اضافه کرد: مهارت افزایی و مهارت آموزی در شهرستان های خوی، میاندوآب و در شهرستان هایی که قطب تولید فرش هستند، گسترش و افزایش یابد.

وی در ادامه با تاکید بر گسترش مهارت افزایی در دبیرستان ها و مراکز فنی و حرفه ای، بیان داشت: مهارت افزایی از هنرستان‌ها شروع شده و در مراکز جامع علمی کاربردی نهادینه شود تا افراد پس از آن جذب بازار کار شوند.

استاندار آذربایجان غربی به مهارت آموزی براساس ظرفیت‌های هر شهرستان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: مهارت آموزی در روستاها نیز صورت گرفته و پس از حمایت در حوزه آموزش و ارائه تسهیلات، زمینه برای معرفی بازار فروش فراهم شود.

وی در پایان تصریح کرد: با توجه به کلنگ‌زنی پروژه منطقه ویژه اقتصادی سرو در دهه فجر امسال، می‌توان از ظرفیت این منطقه نیز در توسعه بازار فرش آذربایجان‌غربی بویژه فرش دستبافت استان استفاده کرد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا