اخبار استان هاکرمانشاه

بکارگیری اتباع افغانی در کرمانشاه پیگرد قانونی دارد 

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه به همه کارفرمایان بخش های دولتی و خصوصی در استان هشدار داد که بکارگیری اتباع افغانی پیگرد قانونی خواهد داشت. 

به گزارش ماد _ حمیدرضا کریمی امروز(یازدهم بهمن) در جمع خبرنگاران، بااشاره به ممنوعیت ورود اتباع افغانی به کرمانشاه، اظهار کرد: براساس گزارش های واصله از ابتدای سال‌جاری تعداد زیادی از اتباع افغانستانی بصورت غیرقانونی وارد استان ما شده اند.

وی اضافه کرد: اکثر این افراد پس از ورود به کرمانشاه در حوزه های کشاورزی، صنعت، کارخانجات و سیمان مشغول به کار شده بودند، این درحالی است که از سال‌های دور به واسطه وجود چالش بزرگ بیکاری در کرمانشاه ورود این دسته از اتباع و بکارگیری آنها به این استان ممنوع شده است.

دادستان کرمانشاه تصریح کرد: در این راستا به منظور شناسایی و طرد این اتباع بیگانه غیرمجاز اقداماتی در دستور کار استان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال ۱۳ مرحله عملیات شناسایی، دستگیری و طرد اتباع افغانی در استان اجرائی شده، عنوان کرد: این عملیات با همکاری دادستانی، اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی و نیروی انتظامی به مرحله اجرا درآمد.

کریمی خاطرنشان کرد: بدنبال اجرای این عملیات ها، بخش زیادی از اتباع افغانی غیرمجاز در کرمانشاه شناسایی و دستگیر و از این استان طرد شدند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد اندکی از اتباع افغانی در کرمانشاه حضور دارند، اعلام کرد: باتوجه به اینکه دوباره در آستانه فصل کشاورزی و شروع ساخت و سازها قرارداریم، بنابراین قطعا بازهم شاهد هجوم آنها به کرمانشاه خواهیم بود، لذا از هم اکنون برنامه ریزی های لازم را برای جلوگیری از ورود اتباع افغانی به کرمانشاه باید انجام گیرد.

دادستان کرمانشاه خاطرنشان کرد: براین اساس به همه کارفرمایان در بخش های صنعتی، کشاورزی و کارخانجات هشدار می دهیم که از بکارگیری هرگونه اتباع افغانی خودداری کنند، در غیراینصورت مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت‌.

وی یادآورشد: درصورتی که از سوی نهاد یا دستگاهی در این رابطه ترک فعلی صورت گیرد؛ با آن برخورد خواهیم کرد و معاون دادستان مسئول اجرای این دستورالعمل است.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر حدود شش هزار نفر از اتباع و مهاجرین خارجی مجاز در کرمانشاه مقیم‌اند، گفت: عمده این افراد شامل دانشجویانی از کشورهای عراق، اقلیم کردستان، پاکستان و سوریه هسنتد.

دادستان کرمانشاه متذکرشد: بخشی از این اتباع هم یا سرمایه گذارانی هستند که در بخش های صنعت و تجارت استان حضور دارند و یا اینکه توریست هایی هستند که از کشور عراق برای انجام فرآیندهای درمانی بیماری خود به کرمانشاه آمده اند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا