آخرین خبراقتصادیاقتصادیخبر ویژهخبر یک

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:
ایجاد منطقه آزاد تجاری ایران و ترکیه مانع از قاچاق کالا می شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به سفر رییس جمهور به ترکیه و توافق دو کشور برای ایجاد منطقه آزاد تجاری گفت: یکی از ثمرات این اقدام مقابله و جلوگیری از قاچاق کالا است.

رحیم زارع با اشاره به سفر رئیس جمهور کشورمان به ترکیه گفت: توافقات انجام شده توسط رؤسای جمهور دو کشور در این سفر از نظر اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و… دارای اهمیت است و می تواند برای ما ثمرات قابل توجهی داشته باشد.

به گزارش ماد، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: توسعه صنعت گردشگری یکی از ثمرات توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی ایران با ترکیه است که در سایه توسعه این روابط شاهد رونق اقتصادی برای کشورمان خواهیم بود.

وی افزود: از سوی دیگر کشور ترکیه به منابع نفت گاز انرژی ایران نیاز دارد و صادرات گاز ایران به ترکیه موقعیت اقتصادی قابل توجهی است.

زارع با اشاره به توافق رؤسای جمهور ایران و ترکیه بر سر ایجاد منطقه آزاد تجاری در مرز دو کشور خاطرنشان کرد: ایجاد منطقه آزاد تجاری بین دو کشور می تواند اقدامی مهم در مسیر مقابله و جلوگیری از قاچاق کالا باشد. همچنین این اقدام می تواند موجب رونق تجاری و بازرگانی میان دو کشور شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: توسعه روابط تجاری، بازرگانی و اقتصادی با ترکیه اقدام مهمی در مسیر خنثی‌سازی تحریمها و بی اثر کردن آن است و می تواند موجب رشد و توسعه صادرات و رونق تجاری و بازرگانی کشور شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا