آخرین خبرکرمانشاه

استاندار کرمانشاه:
استمرار روند کاهشی نرخ بیکاری کرمانشاه در گرو تزریق اعتبارات بیشتر است

استاندار کرمانشاه گفت: استمرار روند کاهشی نرخ بیکاری این استان در گرو حمایت جدی مسولین کشوری و تزریق اعتبارات بیشتر خواهد بود.

به گزارش ماد_ فرشاد مقیمی معاون وزیر صمت و رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران امروز با محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه در محل استانداری کرمانشاه دیدار کرد و پس از گفتگو، توافق خوبی در زمینه توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی استان حاصل شد.

 

محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه در این دیدار اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های مهم مدیریت ارشد استان تمرکز در زمینه مباحث اقتصادی و مسائل صنعتی کرمانشاه است و گواه این موضوع سفر چند روز پیش وزیر محترم کشور به استان است که به دلیل اهمیت ویژه حوزه اقتصادی برای استان، برنامه‌های سفر دکتر وحیدی در حوزه صنعت و توجه به موضوع اشتغالزایی بود.

 

وی بابیان اینکه واحدهای تولیدی استان به تسهیل‌گری و پشتیبانی نیاز دارند، ادامه داد: استان کرمانشاه با توجه به مسائل خود به پشتیبانی جدی مسئولین کشوری نیاز دارد و برای کاهش بیشتر نرخ بیکاری کرمانشاه، نیازمند توجهات و اعتبارات بیشتری برای استان هستیم.

 

وی با اعلام آمادگی برای توسعه زیرساخت‌های لازم برای افزایش نیروگاه‌های خورشیدی در استان بیان داشت: ما در این زمینه آماده هر گونه همکاری و حمایت برای این موضوع در کرمانشاه هستیم.

 

مقام عالی استان هر گونه اقدام برای توسعه زیرساخت‌های صنعتی در کرمانشاه را در روند اشتغالزایی و رونق اقتصادی تاثیرگذار عنوان کرد و گفت: در استان آمادگی لازم برای بازنگری مناسب در برنامه توسعه شهرک‌های صنعتی وجود دارد و از سوی دیگر از مسئولین وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌خواهیم که اهتمام جدی برای این موضوع مهم در استان کرمانشاه داشته باشند.

 

صحرایی با اشاره به اقدامات و برنامه‌های در حال انجام برای پیشرفت استان افزود: برای حرکت در مسیر صعودی به کارگشایی بیشتری نیاز داریم و با این تسهیل‌گری و عزم و تلاش جمعی می‌توانیم در زمینه اشتغال و رونق اقتصادی به استان‌های برخوردار کشور برسیم.

 

وی همچنین خواستار توجه بیشتر در زمینه سرمایه‌گذاری از طریق بورس در استان برای ایجاد اشتغال و کمک به رونق واحدهای تولیدی شد.

 

در این مراسم که معاونین هماهنگی امور اقتصادی و عمرانی استانداری، مدیرکل حوزه استاندار، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت، رئیس اتاق بازرگانی و رئیس خانه صنعت و معدن استان نیز حضور داشتند، توافق شد که برای توسعه شهرک‌های صنعتی استان ۷۰ درصد از طریق وزارت صمت و ۳۰ درصد هم از طریق استان کرمانشاه تخصیص اعتبار صورت گیرد.

✍️ داود شهبازی تبار

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا