حوادث

تله خونین برای پسر پولدار

مادر و دختر با شکار مردان در دور دورهای خیابانی آنها را به خانه کشانده و با تهدید از آنها اخاذی می‌کردند. متهمان در آخرین اخاذی با مقاومت پسر جوان رو به رو شده و او را کشته و جسدش را مثله کردند. عامل این جنایت در زندان فوت کرد و دخترش به ۲۵ سال حبس محکوم شد‌.

با گذشت شش سال از این جنایت، اولیای دم درخواست دیه پسرشان از بیت‌المال را مطرح کردند.رسیدگی به این پرونده از شهریور سال ۹۶ و به دنبال ناپدید شدن پسر جوانی به نام کامران در دستور کار پلیس تهران قرار گرفت.براساس شکایت خانواده کامران، دختر‌ناشناسی با آنها تماس گرفته و برای آزادی‌اش درخواست ۵۰۰ میلیون تومان پول کردند.
با این شکایت احتمال گروگانگیری از سوی دختر‌ناشناس مطرح و شناسایی او در دستورکار قرار گرفت. همزمان جسد مثله شده پسر جوان در جاده هراز کشف و پلیس را در برابر پرونده قتلی قرار داد. در ادامه دختر ۲۵ ساله به نام الناز شناسایی و دستگیر شد. دختر جوان به قتل پسر جوان با همدستی مادرش اعتراف کرد. الناز در اعترافاتش گفت: در خیابان با پسر جوان آشنا شدم؛ او یک ماشین شاسی‌بلند داشت و پسر پولداری بود. برای اخاذی او را به خانه کشانده اما وقتی حاضر نشد رمز کارتش را بدهد مادرم او را کشت و جسدش را مثله و آن را در جاده هراز رها کرد.
به دنبال اعتراف‌های تکان‌دهنده این دختر، مادرش نیز بازداشت شد. وی قتل را گردن گرفت و گفت: من و دخترم مدت‌ها قبل نیز یک مرد را گروگان گرفته و ۶۰میلیون تومان اخاذی کرده بودیم به همین خاطر وقتی فهمیدم الناز با پسر ثروتمندی آشنا شده، نقشه گروگانگیری را کشیدم. دخترم پسر جوان را به خانه آورد. ما دست و پای او را بستیم و کارت عابربانکش را گرفتیم اما او رمز را اشتباه به ما داده بود. من چند بار بدن او را با اتو سوزاندم و او را شکنجه کردم. اما او رمز کارت را به ما نمی‌گفت. آخرین بار در حالی که عصبانی شده بودم پلاستیکی را روی سرش کشیدم که خفه شد. سپس با چاقو و ساطور، جسد را تکه‌تکه کردم. آن را داخل ساک گذاشتم و در جاده هراز رها کردم.
برای زن میانسال به اتهام قتل و برای دخترش به اتهام معاونت در جنایت کیفرخواست صادر شد اما در این میان زن میانسال به خاطر بیماری، جان سپرد و دخترش در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد. این دختر به تشریح جزئیات ماجرا پرداخت و گفت: باور کنید من قصد کشتن کامران را نداشتم. وقتی مادرم او را شکنجه می‌کرد مانع او می‌شدم. آخرین روز برای خرید بیرون رفته بودم اما وقتی برگشتم متوجه شدم مادرم کامران را خفه کرده است.
در پایان جلسه، قضات وارد شور شدند و دختر جوان را به خاطر معاونت در قتل به ۲۰ سال زندان محکوم کردند. این حکم در دیوان عالی کشور تحت رسیدگی قرار گرفت اما تایید نشد. به این ترتیب الناز بار دیگر در شعبه نهم دادگاه کیفری پای میزمحاکمه قرار گرفت.در ابتدای این جلسه پدر مقتول گفت: این دختر با بی‌رحمی، پسرم را کشت و برای او حکم قصاص می‌خواهم.سپس دختر جوان در جایگاه ایستاد و دوباره منکر دست داشتن در قتل شد و گفت: من از مادرم می‌ترسیدم و با دستور او در خیابان‌ها دور دور کرده و مردان را شکار و به خانه می‌کشاندم. مادرم چند سال قبل هم پدرم را کشت. بعد هم رضایت خانواده پدرم را جلب کرد و به همه گفتیم پدرم سکته کرده است.‌
پس از دفاعیات متهم، قضات این بار او را به ۲۵ سال زندان محکوم کردند که این حکم در دیوان عالی کشور مهر تایید خورد.‌
با گذشت شش سال از این جنایت هولناک، اولیای دم کامران با حضور در دادگاه درخواست پرداخت دیه از بیت‌المال را کردند. آنها در شکایت خود اعلام کردند:‌ قاتل کامران در زندان مرده و با توجه به این‌که امکان قصاص او وجود ندارد و قتل او در ماه حرام بوده، درخواست داریم دیه از بیت‌المال پرداخت شود.‌پس از طرح این درخواست، قضات دادگاه برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا رای صادرکنند.‌

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا