آخرین خبرآذربایجان غربی

۲ هزار و ۵۰۰ بازرس بر روند برگزاری انتخابات در آذربایجان غربی نظارت می کنند

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه با هرگونه تخلف در روند برگزاری انتخابات برخورد قاطع خواهد شد،گفت:دستگاه‌های نظارتی و ۲ هزار و ۵۰۰ بازرس، بر روند برگزاری یک انتخابات سالم در استان نظارت داشته و اجازه نخواهیم داد مجریان انتخابات با حمایت از کاندیدایی، خدشه‌ای به سلامت انتخابات وارد سازند.

به گزارش ماد _ محمدصادق معتمدیان صبح امروز در گردهمایی داوطلبین نمایندگی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در آذربایجان غربی اظهار داشت: این یک فرصت ارزشمند برای استان بوده و نباید به دشمنان اجازه داده شود با اختلاف‌افکنی، این فرصت را به یک تهدید تبدیل کنند.

وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری افزود: رسانه‌های دشمن با سیاه‌نمایی دستاوردهای نظام، به دنبال دلسرد کردن مردم برای حضور در انتخابات هستند و باید مراقب بود در دام بدخواهان نیافتیم.

استاندار آذربایجان‌غربی بر استفاده از ظرفیت مردم در اداره کشور نیز تاکید کرده و گفت: با تائید صلاحیت ۳۷۵ کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی از گرایش‌ها، قومیت‌ها و سلایق مختلف، فضای رقابتی در استان حاکم شده و کاندیداها در آذربایجان‌غربی با هم به رقابت خواهند پرداخت.

معتمدیان همچنین با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران یک نظام مردم‌سالاری دینی است، خاطرنشان کرد: مردم از اولین روزهای انقلاب اسلامی در اداره حکومت نقش مستقیم داشته و برگزاری انتخابات هرگز متوقف نشده و مردم روند اداره کشور و سرنوشت خود را تعیین می‌کنند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه سلامت انتخابات از ارکان مهم برگزاری انتخابات است، یادآور شد: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات با همراهی علما، نخبگان، دانشجویان، جوانان و …، تقویت وحدت ملی و قدرت ملی را به دنبال خواهد داشت.

استاندار آذربایجان‌غربی به تاثیر انتخابات در حوزه‌های مختلف کشور نیز گریزی زد وبیان داشت: دستگاه‌های نظارتی و ۲ هزار و ۵۰۰ بازرس، بر روند برگزاری یک انتخابات سالم در استان نظارت داشته و اجازه نخواهیم داد مجریان انتخابات با حمایت از کاندیدایی، خدشه‌ای به سلامت انتخابات وارد سازند.

معتمدیان همچنین از برخورد قاطع با هرگونه تخلف در روند برگزاری انتخابات خبر داد و گفت: صیانت از آرای مردم، وظیفه تک تک مسئولان و متولیان انتخابات در آذربایجان‌غربی است.

وی در ادامه با بیان اینکه انتخابات نماد وحدت و انسجام است، تصریح کرد: انتخابات نباید به ابزاری برای دوقطبی سازی یا سیاه‌نمایی دستاوردهای نظام و دولت تبدیل شود و فضای رقابتی اخلاق‌مدارانه بر انتخابات استان حاکم خواهد شد.

نماینده عالی دولت در آذربایجان‌غربی به نظارت بر هزینه‌های انجام شده در ستادهای تبلیغاتی کاندیداها نیز اشاره کرد و یادآور شد: کاندیداها با آگاهی از قوانین انتخابات، جلوی بروز هرگونه تخلف در ستادهای تبلیغاتی خود را بگیرند.

معتمدیان همچنین با اشاره به اختصاص ۱۰ شبکه در صداوسیمای مرکز آذربایجان‌غربی به تبلیغات کاندیداها،خاطر نشان کرد: ۱۴۵ نقطه تبلیغاتی در سطح استان شامل آمفی‌تئاترها، سالن‌های ورزشی و بیلبوردهای تبلیغاتی به صورت عادلانه در اختیار تمامی کاندیداها قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه از آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات در آذربایجان‌غربی خبر داد و تاکید کرد: با آماده‌سازی زیرساخت‌ها، پیش‌بینی ۲ هزار و ۳۰۲ شعبه اخذ رای و ۲۳ هزار نفر عوامل اجرایی، آماده برگزاری انتخابات در ۴۹ حوزه انتخابیه اصلی و فرعی هستیم.

استاندار آذربایجان‌غربی به پیش‌بینی تدابیر لازم برای اخذ رای در مناطق دورافتاده و صعب‌العبور نیز اشاره کرد و اظهار داشت: تمامی کاندیداها برای دولت جایگاه یکسانی داشته و اقدامات لازم برای پیش و پس از انتخابات انجام خواهد شد تا شاهد تخلف در هیچ حوزه‌ای نباشیم.

معتمدیان همچنین با تاکید به نظارت کامل بر فضای مجازی استان ادامه داد: جلوی هرگونه اقدام ساختارشکنانه و ایجاد فضای تخریبی علیه کاندیداها در فضای مجازی آذربایجان‌غربی گرفته خواهد شد.

وی در پایان با بیان اینکه حماسه دیگری با حضور حداکثری مردم استان در انتخابات خلق خواهد شد، گفت: حضور پرشور مردم در صحنه انتخابات، مجلس قوی و ایران قوی را به ارمغان خواهد آورد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا