گردشگری

در بازدید از نمایشگاه سرو سیمین هشتم؛
ضرغامی: صنایع‌دستی می‌تواند دنیا را به فرهنگ‌های اصیل خود بازگرداند

وزیر میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گفت: صنایع‌دستی هویت دنیاست و می‌تواند دنیا را به فرهنگ‌های اصیل خود بازگرداند.

به گزارش ماداز مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی،سید عزت‌الله ضرغامی روز یکشنبه -سی‌ام بهمن-، از هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فجر بازدید کرد و به گفت‌وگو با هنرمندان حاضر در این نمایشگاه پرداخت.

ضرغامی در حاشیه این دیدار گفت: این جشنواره با ویژگی بین‌المللی برگزار می‌شود و کارهای برجسته در برخی رشته‌ها در اینجا نمایش داده می‌شود. این نمایشگاه فرصتی برای عرضه هنر صنایع‌دستی در عرصه جهانی است. برجسته‌ترین کشور در حوزه صنایع‌دستی هستیم و برگزاری چنین نمایشگاهی می‌تواند در زمینه تعامل و برقراری ارتباط در این حوزه موثر باشد.

وی افزود: کارهای فاخر به عنوان نمونه انتخاب و برای اقشار مختلف مردم از دانش آموزان تا دانشجویان و اساتید نمایش داده شود.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تاکید کرد: تعامل و برقراری ارتباط بین دانش و هنرهای کشورها می‌تواند به ارتقای سطح هنر صنایع‌دستی بی‌انجامد و وسیله‌ای برای همکاری و انتقال تجربه و فرهنگ است.

وی خاطرنشان کرد: صنایع‌دستی را هویت دنیا می‌دانیم و معتقدیم اگر دنیا به فرهنگ‌های اصیل خودش بازگردد و از فرهنگ یکسان‌سازی تحمیلی که برای کشورها تجویز می‌شود فاصله بگیرد قطعا برای مردم دنیا مفید خواهد بود

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا