حوادث

‌روایت اهالی روستا از قتل ۱۲ نفر از اعضای خانواده به دست مرد جوان

کشتاری تمام‌عیار در فاریاب استان‌کرمان. بامداد روز شنبه مردجوانی با اسلحه کلاشنیکف ۱۲ زن و مرد و کودک را به خاک و خون کشید و درحالی‌که همچنان برخی دیگر از اقوام خود را تهدید به قتل می‌کرد، از محل جنایت متواری شد. ساعاتی پس از جنایت، پلیس او را ردیابی کرد و ضارب در درگیری با ماموران پلیس در جنگل‌های مهروئیه شهرستان فاریاب کشته شد.

هنوز بسیاری از اهالی فاریاب درشوک این جنایت خونبارهستند و باورشان نمی‌شود همولایتی‌شان ۱۲نفر را به قتل رسانده باشد؛ جنایتی‌که در سه خانه مختلف در روستای مزرعه امام رخ داد و در یک آن، هول و هراسی عجیب به جان اهالی روستا افتاد.
عبدا…دادعلی‌پور، عضو شورای روستای مزرعه امام در مورد شب جنایت به خبرنگار «جام‌جم» می‌گوید: «این اتفاق دردناک ساعت ۳و۳۰ دقیقه بامداد روز شنبه رخ داد. عامل جنایت که پسر خانواده بود تعدادی از افراد خانواده‌اش از جمله پدر، مادر، دو برادر، دو خواهر، یک همسر برادر، تعدادی کودک و… را به قتل رساند. ضارب از یک خانه فقط شش نفر را کشته است. البته شب حادثه متوجه تیراندازی نشدم و یکی ازبچه‌ها با من تماس‌گرفت که کجایی و خودت را برسان که یک عده‌کشته شدند. گفتم چرا؟ گفت فلانی(نام ضارب) پدر و مادر و زن برادر و برادر و هرکه دم دستش آمده را کشته است. شب جنایت او ابتدا به خانه برادرش رفت و خانواده‌اش را به قتل رساند، بعد سراغ برادر دیگرش رفت تا او را بکشد که در خانه نبود و بعد سراغ پدر و مادرش رفت و آنها را هم کشت. بعد از اطلاع از جنایت، دادستان هم خودش را به محل جنایت رساند و تا صبح همراه ایشان بودیم. به محل جنایت هم رفتیم که وضعیت شوک‌آوری داشت. از قرار معلوم ضارب بعد از این‌که به خانه برادرش رفت، ابتدا زن برادرش را به قتل رساند و سپس سراغ بچه‌ها که پنج، شش ساله و یک دختر ۱۲ ساله بود رفت و آنها را کشت. او همه را در حال خواب به قتل رسانده بود. فکرش را نمی‌کردیم پدر و مادرش را به قتل رسانده باشد، اما این کار را کرده بود و حتی پیام داده بود که تا همه شما را نکشم، هیچ‌جا نمی‌روم. او سه نفر را هم زخمی کرد که از همسایه‌های‌شان هستند. مجروحان یک پدر با دو پسرش هستند که پدر خانواده، پدر خانم برادر ضارب است و درحال حاضر هرسه در بیمارستان کهنوج بستری هستند. ضارب آن شب آمادگی این را داشت که هرکسی جلویش سبز می‌شود را به قتل برساند. جنایت آن‌قدر دلخراش بود که بعضی اجساد را با آمبولانس و بعضی را هم با خودروی شخصی انتقال دادیم. ضارب بعد از جنایت به سمت جنگل‌های مهروئیه در فاریاب فرار و خودرویش را هم همان‌جا رها کرد.»
درحال ‌صحبت با دادعلی‌پور بودیم که پشت تلفن به او خبر دادند ضارب کشته شده است. او دقایقی بعد در خصوص هلاکت ضارب می‌گوید: «اطلاع دادند که ماموران در همان جنگل مهروئیه او را پیداکردند و در درگیری با پلیس کشته شده است. او قصد داشت چند نفر دیگر را هم به قتل برساند که خوشبختانه موفق نشد. ما هنوز هم دقیق نمی‌دانیم چه مشکلی داشت، اما ضارب که حدود ۳۰سال داشت، معلم بود و دختر خاله‌اش را عقد کرده بود.»
یکی دیگر از اهالی فاریاب درخصوص علت این جنایت می‌گوید: «با ضارب سلام و علیک داشتیم و او سال‌ها بود که سهم‌الارثش را از پدرش می‌خواست، اما نمی‌داد و سرهمین مسأله با آنها درگیر شد و این جنایت را رقم زد.»
یکی دیگر از اهالی گفت: «پدر متهم دو زن داشت که خانواده هر زنش در یک خانه زندگی می‌کردند. آنجا به صورتی نیست که ورود به خانه‌ها سخت باشد. او ابتدا به خانه پدر و نامادری‌اش رفته و به آنها شلیک کرده بود. قربانیان دو تا ۵۰ ساله بودند. مشخص نیست آن شب چه اتفاقی رخ داده که او از کوره دررفته و این جنایت را رقم زد. بهرام- متهم- مرد آرامی بود و وقتی فهمیدیم این کار را کرده، شوکه شدیم.»
حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به قتل ۱۲نفر ازاعضای یک خانواده درشهرستان فاریاب گفت: « این فرد با انگیزه اختلاف خانوادگی و با سلاح کلاشنیکف تعداد ۱۲نفر ازاعضا خانواده خود شامل پدر، برادر، زن برادر و… را به قتل رساند. پس از این حادثه هولناک رسیدگی به موضوع در دستور کار دستگاه قضایی و پلیس قرار‌گرفت.
سردار ناصر فرشید، فرمانده انتظامی استان کرمان نیز با بیان این‌که تحقیقات میدانی و پیجویی‌های پلیسی برای دستگیری این متهم در دستور کار قرار داشت، افزود: این مورد به پلیس شهرستان‌های همجوار نیزگزارش و درنهایت متهم متواری در روستای مهروئیه همین شهرستان شناسایی ودرعملیات دستگیری‌اش کشته شد. سلاح مورد استفاده دراین قتل که باهمان سلاح به سمت ماموران تیراندازی هم داشته، نیز کشف شد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا