حوادث

قاتل عمو و برادرزاده به دو بار قصاص محکوم شد

مردی جوان که در جنایت مستانه عمو و برادرزاده‌ای را به قتل رسانده بود، پس از محاکمه در دادگاه کیفری به دو بار قصاص محکوم شد. سلامتی‌گفتن هنگام مصرف مشروب انگیزه درگیری مرگبار بود.

به گزارش ماد، رسیدگی به این پرونده از فروردین ۱۳۹۸ و با گزارش درگیری خونین در روستایی در حاشیه تهران آغاز شد. پس از این تماس ماموران در محل دعوا حاضر شده و متوجه شدند در این درگیری پسری جوان به نام مهدی با ضربه چاقو مجروح و در بیمارستان فوت شده است. در این درگیری چند نفر دیگر هم زخمی شده بودند. یکی از آنها محمد، عموی مهدی بود که او هم یک هفته بعد بر اثر شدت جراحات جان باخت. با تحقیقات پلیسی، هویت ضارب به نام شاهین شناسایی شد و ماموران پس از شش ماه او را دستگیر کردند. دیگر افراد حاضر در این دعوای دسته‌جمعی هم شناسایی و دستگیر شدند.
شاهین در جریان تحقیقات گفت: شب حادثه در کنار چاه‌های آب پیشوا مهمانی برگزار شد. آنجا جمع شده و مشروب خوردیم. بر سر سلامتی‌گفتن هنگام خوردن مشروب بین من و مهدی درگیری رخ داد. مهدی را از محل دور کردند و من با عموی او تماس گرفتم و صحبت‌های ما به فحاشی کشیده شد. با یکی از دوستانم به سمت خانه در حال حرکت بودیم که مهدی، عمویش و چند نفر دیگر سد راه ما شده و درگیری رخ داد. مهدی با چوب به من حمله کرد و من با چاقو او و عمویش را زدم ولی قصد قتل نداشتم.
در ادامه با تکمیل تحقیقات در دادسرا برای شاهین به اتهام مباشرت در قتل دو نفر و برای دیگر افراد حاضر در درگیری به اتهام همدستی با شاهین و شرکت در نزاع منجر به قتل کیفرخواست صادر شد. متهمان پرونده طی دو جلسه در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شدند.
در ابتدای رسیدگی به پرونده، اولیای‌دم مقتولان برای قاتل درخواست قصاص کردند. سپس متهم ردیف دوم در جایگاه قرار گرفت و در تشریح ماجرا گفت: «‌شب حادثه در محل چاه‌های آب جمع شده بودیم. مشروب و غذا هم بود. چند نفری مشروب خوردند. مهدی موقع مشروب‌خوردن سلامتی داد که حدود یک دقیقه طول کشید. وقتی تمام شد، شاهین از او خواست دوباره بگوید که مهدی باز هم گفت. آنها در این مهمانی کمی درگیری لفظی پیدا کردند. مهدی موقع رفتن به شاهین توهین کرد و همین شروع درگیری بود. مهدی را دو نفر به خانه بردند اما شاهین با عموی او تماس گرفت که کار به فحاشی کشید. شاهین تهدید کرد او یا برادرزاده‌اش را می‌کشد. شاهین پشت فرمان نشست و وقتی به روستا رسیدیم. چند نفر که سرنشینان سمند بودند از آن سوی خیابان به سمت ما آمدند و شاهین با آنها درگیر شد و چند نفر را با چاقو و قمه زد. بعد هم دنبال مهدی رفت و او را هم زد که داخل جوی افتاد. او بعد از دعوا سوار ماشین من شد و از آنجا رفت. بعد زنگ زد که گفتم مهدی مرده است. دیگر با او ارتباط نداشتم تا این‌که محمد هم فوت شد.» سپس شاهین به‌عنوان متهم ردیف اول در جایگاه قرار گرفت و گفت: «‌اتهام قتل محمد و زخمی‌کردن پنج نفر دیگر را قبول دارم اما مهدی را من نزدم. قصد کشتن محمد را هم نداشتم. او ابتدا با تبر به سرم ضربه زد. خواستم ضربه‌ای به دستش بزنم که خودش را کنار کشید و ضربه به سینه‌اش خورد. سه، چهار سابقه درگیری دارم. در این دعواها چاقو زدم و چاقو خوردم اما همیشه به دست طرف دعوا زدم.»
سایر شرکت‌کنندگان در دعوا نیز به اتهام شرب خمر و شرکت در درگیری منجر به قتل از خود دفاع کردند.
​​​​​​​در پایان جلسه قضات دادگاه شاهین را به اتهام دو فقره قتل به دو بار قصاص محکوم کردند. سایر شرکت‌کنندگان در دعوا نیز به زندان محکوم شدند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا