کرمانشاه

بازدید استاندار کرمانشاه از سد قشلاق صحنه/ رسیدگی به مشکلات معارضین و پاسخگویی به مطالبات مردم

بهمن امیری مقدم استاندار کرمانشاه در ادامه سفر یک روزه به شهرستانهای شرق استان از روند عملیات اجرایی سد قشلاق بازدید و به صورت میدانی پیشرفت پروژه را پیگیری و بررسی کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری ماد، استاندار کرمانشاه در حاشیه بازدید از سد قشلاق گفت: با بهره برداری از این سد ظرفیت مناسبی برای توسعه کشاورزی و رونق اقتصادی منطقه ایجاد و امکان تأمین منابع آبی طرح های صنعتی و تأمین آب شرب صحنه در بلند مدت نیز فراهم می شود.

 

مقام ارشد استان در ادامه بازدید با گروهی از مردم روستاهای قشلاق و اسلام آباد علیا دیدار کرد و گفت: حل مشکلات فراروی افتتاح این سد از جمله پرداخت مطالبات مردم و خسارت ناشی از تملک اراضی واقع در روستاهای بالادست بر اساس قانون باید در اولویت قرار گیرد.

 

وی افزود: آب منطقه ای کرمانشاه طبق روال معمول اینگونه پروژه ها باید خسارت آن ها را طبق قانون و به شکل عادلانه به صاحبان حق پرداخت و حتماً حق و حقوق معارضین رعایت شود و این مهم جزء ضرورت هاست.

 

امیری مقدم مزایای بهره برداری از اجرای این طرح را تشریح کرد و گفت: باید با همکاری و مساعدت مردم و تعامل دستگاه های اجرایی متولی سریعتر شرایط آبگیری سد فراهم شود زیرا برای این پروژه هزینه هایی انجام شده است و بی شک رونق اقتصادی منطقه حق مردم است.

 

وی خاطرنشان ساخت: رفع مشکلات مردم در اولویت قرار گیرد و مطالبات در خصوص موضوع جانمایی روستای جدید نیز بررسی گردد.

 

سد قشلاق با حجم مخزنی ۵۰ میلیون متر مکعب در ۲۲ کیلومتری شمال شهر صحنه بر روی سراب «سیری جان» واقع شده است، این سد از نوع خاکی با هسته رسی بوده و با طول تاج ۳۵۵ متر و ارتفاع از بستر ۶۴ متر به منظور تامین آب چهار هزار هکتار از اراضی کشاورزی منطقه و تامین آب مطمئن شرب و صنعت شهر صحنه و دشت چمچمال پس از حل مشکلات معارضین بزودی به بهره برداری خواهد رسید.

 

برای این سد که عملیات اجرایی آن از سال ٨٨ شروع شده و الان ٩٠ درصد پیشرفت فیزیکی دارد؛ امسال ۴۴ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است و با تأمین اعتبارات تملک اراضی بالادستی امکان تسریع در آبگیری و بهره برداری از این سد که در رونق اقتصاد، کشاورزی، باغداری و توسعه بوم گردی و گردشگری شهرستان نقش بسزایی دارد؛ فراهم خواهد شد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا