اجتماعیکرمانشاه

استاندار کرمانشاه: برخی از مدیران دستگاه های اجرایی استان احساس خستگی می‌کنند

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه با هشدار به مدیران کم کار و منفعل، گفت: برخی از مدیران دستگاه های اجرایی استان احساس خستگی می‌کنند که بنده با رفتن آنها و واگذاری پست خود به مدیران فعال، پرتلاش و کاری مشکلی ندارم.

 

به گزارش پایگاه خبری ماد، استاندار کرمانشاه در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه بر برقراری نظام و قانون در ادارات تاکید کرد و افزود: کارکنان ادارات به عنوان نیروی دولت باید منضبط و قانونمند باشند.

 

وی با انتقاد از سرپیچی برخی از کارکنان ادارات از قوانین و مقررات دولت از جمله تزریق واکسن کرونا، گفت: براساس آمار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برخی از کارکنان ادارات هنوز واکسن کرونا تزریق نکرده اند که مایه تاسف است.

 

بهمن امیری مقدم از دانشگاه علوم پزشکی استان خواست لیست ادارات و افرادی که تاکنون واکسن کرونا تزریق نکرده اند را به استانداری ارجاع دهند تا آنها را برای انجام تست پی سی آر با هزینه شخصی و هر ۲ هفته یکبار معرفی کنیم زیرا در موضوع سلامت با کسی تعارف و شوخی نداریم.

 

استاندار کرمانشاه تاکید کرد کارکنانی که واکسن تزریق نمی کنند برای اطمینان از سلامتی آنها باید هر دو هفته یکبار نتیجه تست پی سی آر خود را به با هزینه شخصی انجام دهند و ارائه کنند تا ما از سلامت آنها اطمینان حاصل کنیم.

 

ایجاد اشتغال و رفع بیکاری اولویت اول استان

 

استاندار کرمانشاه در ادامه بر کار و تلاش شبانه روزی برای رفع مشکلات مردم استان تاکید کرد و افزود: ایجاد اشتغال و رفع بیکاری یکی از اولویت های اصلی مجموعه مدیریتی استان در سال جاری است و تحقق این موضوع نیاز به کار و تلاش شبانه روزی دارد.

 

وی با اشاره به نامگذاری امسال به نام «تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین: توسط رهبر معظم انقلاب، گفت: برای محقق کردن این شعار باید شرکت های دانش بنیان را در استان ۲ برابر کرد و از این طریق به ایجاد اشتغال، رفع بیکاری و ایجاد رونق اقتصادی در استان کمک کرد.

 

رئیس شورای اشتغال استان در ادامه از اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خواست با همکاری معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه سامانه ای برای ساماندهی متقاضیان کار استان راه اندازی کنند و اسامی افراد جویای کار در این سامانه ثبت شود و اولویت بکارگیری و استخدام نیرو در استان با ثبت نام کنندگان در این سامانه باشد

استاندار کرمانشاه یکی از بخش‌های مهم در امر تولید و اشتغالزایی را کشاورزی دانست و با بیان اینکه در این بخش عقب ماندگی داریم، تاکید کرد که باید این عقب ماندگی هرچه سریعتر جبران شود و موضوع شهرک های کشاورزی استان در اولویت کاری سازمان جهاد کشاورزی استان قرار بگیرد.

 

تاکید استاندار بر استفاده از ظرفیت دانشگاه های استان

 

استاندار کرمانشاه در ادامه سخنانش بر استفاده از ظرفیت علمی و تخصصی دانشگاه های استان تاکید کرد و گفت: این ظرفیت باید به کمک رفع مشکلات اساسی استان از جمله رفع بیکاری و احیا و ارتقا صنعت استان بیاید.

 

امیری مقدم همچنین خواستار تدوین اطلس سرمایه گذاری و سند اشتغال استان شد و افزود: امسال برای کمک به ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی استان نباید در هیجچ بخشی خام فروشی داشته باشیم.

 

استاندار کرمانشاه همچنین بر رفع موانع بر سر راه جذب سرمایه گذاری بر استان تاکید کرد و گفت: دیگر نباید هیچ سرمایه گذاری پشت درب ادارات برای دریافت مجوز معطل بماند و روند و فرآیند صدور مجوزها باید تسهیل شود.

 

وی همچنین بر مهارت آموزشی دانش آموزان و دانشجویان تاکید کرد و از مسوولان دانشگاه ها و آموزش و پرورش خواست دانشجو و دانش آموز ماهر پرورش دهند.

 

استقبال آستان قدس رضوی برای سرمایه گذاری در کرمانشاه

 

استاندار کرمانشاه، در ادامه همچنین از فرمانداران خواست بر روند فعالیت مدیران در شهرستان ها و انتصابات نظارت جدی داشته باشند و گفت: تمام مدیران باید خانواده خود را در شهرستانها مستقر کنند و هیچ مدیری نباید رفت و آمد کند.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه به دیدار خود با تولیت آستان قدس رضوی نیز در ایام تعطیلات نوروز اشاره کرد و گفت: در این دیدار در مورد دو موضوع کمک آستان به زائران عتبات عالیات و سرمایه گذاری در استان درخواست کمک کردیم که با موافقت تولیت آستان قدس رضوی مواجه شد و باید از این ظرفیت خوب نیز بهره ببریم.

 

امیری مقدم همچنین به موضوع آلودگی هوای استان نیز گریزی زد و با بیان اینکه این موضوع کشوری است و ۲۵ استان کشور را در برگرفته، گفت: اقداماتی برای مقابله با آلودگی هوا انجام شده و جلسات متعدد کارگروه اضطراری آلودگی هوا را تشکیل داده ایم.

 

استاندار کرمانشاه همچنین به تلاش دشمنان برای ایجاد اختلاف در میان اقوام و مذاهب اسلامی در کشور اشاره کرد و افزود: به شهادت رساندن دو طلبه جهادگر در حرم رضوی (ع) در راستای اقدامات تروریستی دشمنان با هدف ایجاد اختلاف و تفرقه در کشور است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا